| کد خبر: 180922 |

◄ معرفی دستاوردهای سامانه‌ BIM

در حاشیه برگزاری نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از غرفه معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه دیدن کرد.

تین نیوز

در حاشیه برگزاری نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از غرفه معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه دیدن کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این بازدید وزیر راه از نزدیک در جریان مراحل تکمیل، آماده‌سازی و میزان پیشرفت سامانه‌های نظارت عالیه و BIM قرار گرفت.

حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان این معاونت درخصوص این بازدید گفت: در غرفه معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه دستاوردهای سال‌های اخیر به نمایش گذاشته‌شده است که یکی از این دستاوردها سامانه‌های نظارت عالیه و BIM است که وزیر راه و شهرسازی از میزان پیشرفت آن‌ها مطلع شد.

مانی‌فر در رابطه با عملکرد سامانه نظارت عالیه تصریح کرد: این سامانه مربوط به ثبت اطلاعات نظارت عالیه‌ای است که به‌موجب وظایف قانونی مقرر ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان برعهده وزارت راه و  شهرسازی قرارگرفته است.

او ویژگی‌های مختلف این سامانه را برشمرد و افزود: این سامانه دارای قابلیت‌های مختلفی است که با ورود اطلاعات مربوط به کیفیت ساخت‌وساز براساس مقررات ملی ساختمان میزان رعایت این مقررات در ساخت‌وسازهای شهری ثبت‌شده و مورد پردازش قرار می‌گیرند.

مانی‌فر ادامه داد: از طریق این سامانه سراسری وزارت راه و شهرسازی قادر خواهد بود تا اشکالات اجرایی ساختمان‌های در دست‌ساخت را احصا و در مرود آن‌ها تصمیم‌گیری کند همچنین میزان رعایت مقررات ملی ساختمان می‌توان از این سامانه استخراج کرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گریزی بر قابلیت‌های سامانه BIM این معاونت زد و اظهارکرد: این سامانه در فضای ابری می‌تواند اطلاعات ساختمان را مدل‌سازی کرده و تمامی عوامل ساخت ساختمان شامل طراح، پیمانکار، مالک و غیره را به یکدیگر متصل کرده و تغییرات هر بخش را به اطلاع تمامی این عوامل برساند.

او با اشاره به اینکه این پروژه در چهارچوب فرآیند BIM تهیه‌شده است ادامه داد: در این سامانه این امکان فراهم‌شده تا تمامی عوامل و دست‌اندرکاران پروژه تمامی اطلاعات آن را با ذکر جزئیات در فضای دوبعدی و سه‌بعدی دراختیار داشته باشند و درصورت لزوم برای تغییر هر یک از آن‌ها سایر بخش‌ها نیز از این تغییرات مطلع و آگاه شوند تا اقدامات بعدی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.