| کد خبر: 180870 |

◄ بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه از ایران خارج شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از توقف روند خروج سرمایه از کشور تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی خبر داد.

تین نیوز

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از توقف روند خروج سرمایه از کشور تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبر آنلاین،  محمدرضا پورابراهیمی گفت: اینکه دقیقا چه میزان سرمایه از کشور خارج شده است را باید با توجه به ترازنامه‌های بانک مرکزی استخراج کرد و البته این نهاد بهتر از هر نهاد دیگری می‌تواند در این خصوص اطلاعات بدهد اما برآوردهای ما نشان می‌دهد در مقطعی ۲۰ میلیارد دلار سرمایه ارزی از ایران خارج شده است و حتی برخی آمار ر قمی بیش از این را نیز نشان می‌دهند.

او با بیان اینکه دلیل اصلی خروج سرمایه از کشور اتفاقات رخ داده در حوزه  ارز است،ادامه داد: بانک مرکزی باید در سال‌های اخیر نظارت بیشتری بر بازار ارز می‌کرد، چراکه نتیجه عدم نظارت جدی بانک مرکزی و عدم برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت ارز، منفی شدن حساب سرمایه‌ای کشوررا به دنبال داشته و به معنای خروج ارز از کشور است.

این عضو مجلس با تاکید بر کارکرد سامانه نیما گفت: سامانه نیما می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کند . در واقع سامانه نیما همان پرتال ارزی است که دولت دهم قرار بود راه‌اندازی نماید.

پورابراهیمی درباره حذف چهار صفر از پول ملی گفت:من  این اقدام را بسیار مثبت می‌دانم چرا که حذف چهار صفر می‌تواند روند مبادلات در ایران را تسهیل نماید اما باید افکار عمومی را متوجه این موضوع کرد که این اقدام تاثیری بر مولفه تورم ، رشد اقتصادی و ... ندارد و تنها نحوه محاسبات پولی در داخل و خارج از کشور را ساده می کند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.