| کد خبر: 180846 |

◄ آمارنامه دریایی 97 منتشر شد

شناخت وضعیت موجود و شرایط حاکم در حوزه دریا، یکی از ارکان مهم برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در این بخش بوده که این امر با استفاده از دو روش توصیف کیفی و کمّی میسر می‌شود. آمار و ارقام بخش کمّی این اطلاعات هستند.

تین نیوز

شناخت وضعیت موجود و شرایط حاکم در حوزه دریا، یکی از ارکان مهم برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در این بخش  بوده که این امر با استفاده از دو روش توصیف کیفی و کمّی میسر می‌شود. آمار و ارقام بخش کمّی این اطلاعات هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به گستردگی، تنوع حوزه‌های دریایی و منابع سرشار دریا‌های کشور، ضروری است وضعیت موجود به درستی شناخته شود تا به تبع آن بتوان برنامه‌ریزی صحیحی انجام داد. براین اساس گروه توسعه فناوریهای دریایی بر آن شد تا با تدوین آمارنامه‌‌ای جامع در حوزه دریایی کشور، اطلاعات آماری بخش‌های مختلف این صنعت مهم را جمع‌آوری و تجمیع نماید.

این مهم با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی میسر گردید. انتظار می‌رود که تدوین و تکمیل آمارنامه دریایی کشور بتواند بستر مناسبی در جهت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های راهبردی دریایی و پیشرفت کشور عزیزمان ایجاد نماید.

در نسخه پنجم آمارنامه دریایی سعی گردیده تا حد امکان اطلاعات مفیدی از آمار و اطلاعات عمومی در حوزه دریا، شیلات، ساخت و تعمیر شناور ،  بنادر و حمل‌ونقل دریایی، گردشگری دریایی و ساحلی،  آبنگاری و چارت‌های دریایی، اقتصاد دریایی و دیگر موارد مرتبط ارائه شود.

چاپ نسخه اول آمارنامه مورد استقبال سازمان های دریایی، صنعتگران، اساتید و جامعه علمی کشور قرار گرفت، از این رو گروه توسعه فناوریهای دریایی بر آن شد تا در سال‌های بعد نسخه‌های کامل‌تری از آن را تهیه نماید. در نسخه حاضر سعی شده است تا حد امکان آمار منتشر شده در نسخه‌های قبل تکمیل، به روز رسانی و در صورت لزوم، اصلاح شود. همچنین به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دریایی کشور، اطلاعات جدیدی در خصوص خلیج فارس و دریای عمان، دریای مازندران، استان‌های ساحلی کشور و بنادر تجاری و صیادی گردآوری و در این نسخه به چاپ رسیده است.

آمارنامه دریایی سال 1397 را از اینجا دانلود کنید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.