بخش دوم پاسخهای باقرجوان به گلایههای رانندگان؛
◄ افزایش حمل بار دربندرعباس با پلاک کامیونهای سایر استانها
در برابر حقوق راننده کوتاه نمیآییم در پایانههای بار در رده کمیسیونهای ویژه همکاران ما حضور دارند و هئیت حل اختلافی نیز وجود دارد و در کنار آن تلفن امداد حملونقل وجود دارد که رانندگان در صورت مشاهده تخلفات میتوانند تماس بگیرند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان گفت: در مجموع روزانه 3 هزار تا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و این درحالی است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500 دستگاه است و شما ببینید ایجاد تعادل در چنین فضایی چقدر سخت است.
داریوش باقر جوان با اشاره به گلایه رانندگان در خصوص حمل بار از سوی کامیونهای بومی در هرمزگان به خبرنگار ما گفت: متأسفانه برخی رانندگان اعتقاد دارند که بارها را تنها ماشینهای پلاک هرمزگان جابهجا میکنند و استانهای دیگر از حمل بار محروم هستند..
او ادامه داد: میتوانید چند استان را در نظر بگیرید و تعداد بارنامههایی که برای پلاک آن استان صادرشده و اینکه چقدر برای استان دیگر بوده رصد کرده و سپس با استان هرمزگان مقایسه کنید. شاهد خواهید بود که حمل بار این استان بیشتر از سوی کامیونهای پلاک استانهای دیگر انجام میشود.
وی بابیان اینکه متأسفانه گروههایی در فضای مجازی تشکیلشده است که راننده را تحریک میکنند و به سمت تقاضاهای غیرواقعی که اصلاً مشکل اصلی این قشر نیست میکشاند، ادامه داد: عمده بار از سیستم اعلام بار اعلام میشود و بحثهای ترخیص و محاسبات گمرکی نیز بهزودی حل خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان ادامه داد: گروههای اجتماعی را رصد میکنیم و میدانیم برخی مواقع هدفمند به استانی حمله میشود با این حال حقوحقوق راننده برای ما مقدس است و تلاشها در شبکههای اجتماعی برای انحراف راننده از مسیر واقعی حقوق خود را بهپای رانندگان زحمتکش و فعالان واقعی در حملونقل نخواهیم نوشت.
او گفت: از رانندگان معترض تقاضا داریم که اول مطالعهای در خصوص قوانین حملونقل داشته باشد و ببینند به چه شکل یک مدیر استانی میتواند خارج از قوانین عمل کند و آیا اصلاً برای او ممکن است؟ خواسته برخی دوستان این است که قانون تجارت را زیر پا بگذارید. نمیشود این قانون را زیر پا گذاشت و این قانون مسئولیت مدنی حمل را به شرکتهای حملونقلی میدهد خارج از اینکه این ساختار درست است یا غلط و اینکه برخی افراد در این صنف مدام به شرکتهای حملونقلی حمله میکنند؛ من یک دستگاه مجری هستم و باید قانون و مقررات را اعمال کنم.
او خطاب به رانندگان ادامهداد: اگر باری خارج از سالن اعلام بار حرکت میکند آیا میتوانید قوانینی را برای ما بیاورید که حتما بار باید از سالن اعلام بار خارج شود؟ نه اینکه خلاء قانونی وجود داشته باشد روش کار این است. متولی حمل شرکت حملونقل است و اگر نارسایی در فرآیند حمل به وجود آید شرکت حملونقل باید پاسخگو باشد.
باقر جوان تصریحکرد: عده ای هم می گویند باید در تمام کشور اعلام بار واحد وجود داشته باشد نه اینکه حرف غلطی باشد اما باید قانونی برای آن نوشته شود و نمیشود با یک فرمان در گروه اجتماعی منتظر پیاده شدن این ایدهها بود.
وی به وضعیت پایانه بار بندرعباس اشاره کرد و گفت: اینجا مدینه فاضله نیست اما در سطح کشور اعلام بار استان و شهر بندرعباس یکی از منسجمترین و بهترین سالنهای اعلام بار است و نمیشود انکار کرد. در مجموع روزانه 3 هزارتا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و این درحالی است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500 دستگاه است و شما ببینید ایجاد تعادل در چنین فضایی چقدر سخت است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان تصریح کرد: اگر قانون اعلام بار تغییر کرد بحث دیگری است که گمرک هم باید در این صورت همکاری کند؛ دروازه بندر شهید رجایی میتواند به راحتی کنترل شود و از هر ماشینی برگه اعلام خواسته شود.
باقر جوان گفت: در برابر حقوق راننده کوتاه نمیآییم در پایانههای بار در رده کمیسیونهای ویژه همکاران ما حضور دارند و هئیت حل اختلافی نیز وجود دارد و در کنار آن تلفن امداد حملونقل وجود دارد که رانندگان در صورت مشاهده تخلفات میتوانند تماس بگیرند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.