| کد خبر: 180793 |

بخش دوم پاسخ‌های باقرجوان به گلایه‌های رانندگان؛

◄ افزایش حمل بار دربندرعباس با پلاک کامیون‌های سایر استان‌ها

در برابر حقوق راننده کوتاه نمی‌آییم در پایانه‌های بار در رده کمیسیون‌های ویژه همکاران ما حضور دارند و هئیت حل اختلافی نیز وجود دارد و در کنار آن تلفن امداد حمل‌ونقل وجود دارد که رانندگان در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند تماس بگیرند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در مجموع روزانه 3 هزار تا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و  این درحالی است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500  دستگاه است و شما ببینید ایجاد تعادل در چنین فضایی چقدر سخت است.

داریوش باقر جوان  با اشاره به گلایه رانندگان در خصوص حمل بار از سوی کامیون‌های بومی در هرمزگان به خبرنگار ما گفت: متأسفانه برخی رانندگان اعتقاد دارند که بارها را تنها ماشین‌های پلاک هرمزگان جابه‌جا می‌کنند و استان‌های دیگر از حمل بار محروم هستند..

او ادامه داد: می‌توانید چند استان را در نظر بگیرید و تعداد بارنامه‌هایی که برای پلاک آن استان صادرشده و این‌که چقدر برای استان دیگر بوده رصد کرده و سپس با استان هرمزگان مقایسه کنید. شاهد خواهید بود که حمل بار این استان بیش‌تر از سوی کامیون‌های پلاک استان‌های دیگر انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که متأسفانه گروه‌هایی در فضای مجازی تشکیل‌شده است که راننده را تحریک می‌کنند و به سمت تقاضاهای غیرواقعی که اصلاً مشکل اصلی این قشر نیست می‌کشاند، ادامه داد: عمده بار از سیستم اعلام بار اعلام می‌شود و بحث‌های ترخیص و محاسبات گمرکی نیز به‌زودی حل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان ادامه داد: گروه‌های اجتماعی را رصد می‌کنیم و می‌دانیم برخی مواقع هدفمند به استانی حمله می‌شود با این‌ حال حق‌وحقوق راننده برای ما مقدس است و تلاش‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای انحراف راننده از مسیر واقعی حقوق خود را به‌پای رانندگان زحمت‌کش و فعالان واقعی در حمل‌ونقل نخواهیم نوشت.

او گفت: از رانندگان معترض تقاضا داریم که اول مطالعه‌ای در خصوص قوانین حمل‌ونقل داشته باشد و ببینند به چه شکل یک مدیر استانی می‌تواند خارج از قوانین عمل کند و آیا اصلاً برای او ممکن است؟ خواسته برخی دوستان این است که قانون تجارت را زیر پا بگذارید. نمی‌شود این قانون را زیر پا گذاشت و این قانون مسئولیت مدنی حمل را به شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌دهد خارج از این‌که این ساختار درست است یا غلط و این‌که برخی افراد در این صنف مدام به شرکت‌های حمل‌ونقلی حمله می‌کنند؛ من یک دستگاه مجری هستم و باید قانون و مقررات را اعمال کنم.

او خطاب به رانندگان ادامه‌داد: اگر باری خارج از سالن اعلام بار حرکت می‌کند آیا می‌توانید قوانینی را برای ما بیاورید که حتما بار باید از سالن اعلام بار خارج شود؟ نه این‌که خلاء قانونی وجود داشته باشد روش کار این است. متولی حمل شرکت حمل‌ونقل است و اگر نارسایی در فرآیند حمل به وجود آید شرکت حمل‌ونقل باید پاسخگو باشد.

باقر جوان تصریح‌کرد: عده ای هم می گویند باید در تمام کشور اعلام بار واحد وجود داشته باشد نه این‌که حرف غلطی باشد اما باید قانونی برای آن نوشته شود و نمی‌شود با یک فرمان در گروه اجتماعی منتظر پیاده شدن این ایده‌ها بود.

وی به وضعیت پایانه بار بندرعباس اشاره کرد و گفت: اینجا مدینه فاضله نیست اما در سطح کشور اعلام بار استان و شهر بندرعباس یکی از منسجم‌ترین و بهترین‌ سالن‌های اعلام بار است و نمی‌شود انکار کرد. در مجموع روزانه 3 هزارتا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و  این درحالی است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500  دستگاه است و شما ببینید ایجاد تعادل در چنین فضایی چقدر سخت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان تصریح کرد: اگر قانون اعلام بار تغییر کرد بحث دیگری است که گمرک هم باید در این صورت همکاری کند؛ دروازه بندر شهید رجایی می‌تواند به راحتی کنترل شود و از هر ماشینی برگه اعلام خواسته شود.

باقر جوان گفت: در برابر حقوق راننده کوتاه نمی‌آییم در پایانه‌های بار در رده کمیسیون‌های ویژه همکاران ما حضور دارند و هئیت حل اختلافی نیز وجود دارد و در کنار آن تلفن امداد حمل‌ونقل  وجود دارد که رانندگان در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 4 0

    سلام عرض ادب بندر عباس نه از طریق شبکه مجازی بلکه بارها وبارها شکایاتی از طرف رانندگان در مواردی که جناب باقرجوان مطرح کردند،شده است ولی ترتیب اثر داده نشده،
    ضمن اینکه راهکارهای مناسب وپیشنهادهای سازنده ای در همین فضای مجازی برای پایانه بندر عباس داده شد ،از فعالان صنفی که به جناب باقرجوان پیشناهد می دهم این موارد رانیز در نظر داشته باشند وبررسی کنند
    با تشکر،

  • داود بهرامی 3 0

    سلام جناب آقای باقر جوان پس ارز ۳۵۰۰ بارنامه که چاپ میشه روزانه ۳۰۰ دستگاه بار میاد سالن اعلان بار وخواب بندر بالای ۱۷ روز شده ؟؟؟؟

  • ناشناس 1 0

    سلام. خسته نباشید. محضر آقای باقر جوان عرض میکنم قانون شفافیت را که حدود ده سال است به تصویب دولت رسیده را چرا اجرا نمیکنید؟
    این در صورتی است که رهبری بسیار با شفافیت (خصوصاً شفافیت امور مالی مسئولین) موافق هستند و تاکید کرده اند
    شما ابتدا قوانین مصوب دولتی را اجرا بفرمایید بعد از آن سراغ خلاء قانون یا نبود قانون بروید.
    در حال حاضر اکثر رانندگان از قوانین مربوطه صنفی باخبرند اما بدلیل نبود شفافیت سردرگم شده‌اند.
    شما اگر همت کنید و این قانون را در زیر مجموعه خود اجرا کنید لطف بزرگی کرده‌اید

  • سیددلاورموسوی 1 0

    سلام.
    جناب باقرجوان.
    اگر قانون برپاکردن سالن اعلانبار نداریم . قانون دلالی و بارفروشی هم نداریم...
    اگر قانون اعلانبار نداریم ..
    قانون خودمالکی هم نداریم ولی ۹۷ درصد از کامیونهای فعال در کشور خود مالک هستند...
    برادر عزیز در خیلی موارد قانون نوشته نشده اما واقعیت چیز دیگری است...
    شما مدیرکل حمل و نقل هستید یا مسئول استان هرمزگان؟
    شما فقط به حمل و نقل برسید کافی است..
    این مصاحبه ها دردی را دوا نمیکند..
    بی عدالتی و کردنکشی شرکتهای حمل ونقل به لطف مدیریت نا صحیح این بخش هنوز پا برجاست..
    قانون تجارت میگوید شرکت محوری..
    این درست ..
    اما الان چنددرصد از شرکتها کامیون در اختیار دارند و مالک واقعی کامیون هستند؟
    اتفاقا همین قانون تجارت میفرماید هرشرکت براساس توانایی حمل کالا باید وارد قراردادشود و بیشتراز توان نباید قرداد ببندد.
    الان کدام شرکتهابراساس توانایی حمل قراردادمیبندند؟
    قانون تجارت میگوید شرکتهای حمل ونقل باید عین مبلغ قرارداد را در بارنامه بنویسدو عین قرداد را در دید عموم در محل کار قرار بدهد.کدام شرکت این کارها را انجام میدهد؟
    حالا که با قانون پیش امدی ما هم باقانون پیش می اییم.
    نیاز نیست از قانون فراتر بروید
    با قانون باشید و فرافکنی نکنید .
    کسی به استان هرمزگان حمله نکرده و نمیکند ولی امارها و رفتارمسئولین استان اینگونه مینماید که خواستار استقلال هستند..
    در آخر توقع اعتراف به بی عدالتی داشتیم اما توقع این اتهامات را نداشتیم که به نوعی بر کارهای خلاف صحه گذاشته و چشم بسته از تمام این ظلمها عبور کنید.
    صلاح مملکت خویش خسروان دانند..
    اگر رانندها از این وضع راضی هستند خب باشد.
    شما دانید با همین رانندها.

    باتشکر
    موسوی

  • کورش فلاحی 1 0

    سلام خسته نباشید به عوامل نشریه محترم تین نیوز .
    پیرو فرمایشات جناب باقر جوان درست است که روزی ۳۰۰۰ محموله از بندر عباس خروج میشود اما خارج از سیستم اعلان بار وپایانه هست بحث اصلی واعتراضات رانندگان همین است اگر این حجم بار از مجاری قانونی اعلان وترخیص شود مدت انتظار کامیونها به دو تا سه روز میرسد نه ۲۰ روز
    به این نکته توجه کنید که بندر عباس پایانه ملی کشور محسوب میشود وبومیگری در این نوع مبادی مفهومی ندارد شرکتهای حمل ونقل با همان تعداد قانونی کامیون ملکی خود اثر محسوسی در کمییت بار ندارند اما شرکتهای متخلف با تحت‌پوشش قرار دادن کامیونهای به ظاهر ملکی ولی سوری باعث این بی نظمی وبی عدالتی میشوند
    لطفا با منحرف کردن خواسته های عموم‌ صنف از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید
    دم‌از نبود قانون زدید کدام قانون را رعایت کردید.
    یکی را نام ببرید .

  • جعفر دفتری راننده و کامیوندار تبریزی 1 0

    با سلام و عرض ادب،خدمت مدیر محترم پایانه بندر عباس در خصوص فرمایشات ایشان باید عرض کنم جناب باقر جوان خودشان به تمامی پیچ وخمها ونقاط قوت و ضعف سیستم حمل و نقل بار در استان هرمزگان واقف هستند و بخوبی میداندد که تعدادی از شرکتها با حمل بار توسط کامیونهای به اصطلاح خود مالک عملا سی درصد کرایه راننده را به روش سربریدن با پنبه به خود اختصاص میدهند،صدها و شاید هزارها مورد حمل خارج از سیستم اعلامبار اتفاق می افتد که بار بری کمسیون قانونی را یک بار از کارت راننده کم میکند و مابقی اضافه دریافتی را یا نقدا یا در کارت خوان دیگر دریافت میکند،تمامی تخلفات حال حاضر در سیستم حمل بار فقط و فقط به دلیل طمع بیش از اندازه شرکتهای حمل و نقل وزیاده خواهی متصدیان حمل بار اتفاق می افتد و اگر راننده ای هم به این مسئله معترض باشد خیلی راحت با جواب منفی بار بری مواجه شده و بار توسط راننده و کامیون دیگری که براحتی باج داده و رازدار آن شرکت هست حمل میشود لذا اگر فقط و فقط مسؤولان بتوانند و بخواهند جلوی زیاده خواهی شرکتهای حمل و نقل را بگیرند به نظر من خود به خود بارها به طرف سالن اعلامبار هدایت خواهند شد،و این در حالیست که دهها راه و روش منطقی و قابل قبول برای کنترل سیستم حمل بندر عباس توسط نخبگان و دلسوزان صنف پیشنهاد شده اما دریغ از ذره ای همت برای کنترل،من نمیدانم کسانی که چوب لای چرخ دنده های این صنف میگذارند در این دنیا چه سود باارزشی عایدشان میشود که بار مدیونی اینهمه راننده و خانواده های آنها را در روز قیامت برای ذینفعان سبک جلوه میدهد،به خداوندی خدا قسم هرکس در مسؤولیت که دارد کوتاهی نماید در همین دنیا تاوان کوتاهیش را خواهد پرداخت،خوش بحال کسانی که شب را با وجدان راحت سر بر بالین میگذارند! والسلام

  • محمدجواد ابویی 1 0

    با سلام اقای باقر جوان شما که میفرمایید روزانه 3500 بارنامه از بندرعباس صادر میشه لطف کنید بگید این بارها را کدام راننده وبا کدام نوبت حمل میکند ایا از سالن اعلان بار دریافت کرده ویا از دلالان تو جاده واطراف اسکله و چه جوری اینقدر بار از بندرعباس خارج میشود که بنده امروز 19 روز نوبت دارم وهنوز هم حدود8500 دارم تا اعتبار ایا این بارها خارج از سالن اعلان بار خروج نمی شود وتوسط خود بومیها بندر وان دسته از رانندگانی که پلاک بندر دریافت کردن حمل نمیشود .
    امروز تمام رانندگان هوشیار شده اند وظلمی که در پایانه بندر عباس در حقشان میشود را با چشم میبینند ولازم به تحریک از طرف گروهای مجازی نیست به وضوع ظلم در پایانه و از طرف مسولین پایانه بندر پیداست..
    اقای باقر جوان چطور سالن اعلان بار بندر یکی از منسجم ترین اعلان بارهای کشور است که شما درخواست جمع اوری سالن رادادید این ظلم در حق راننده نیست الان شهرهای کوچک که روزانه 200 ویا300 بار دارن از سازمان درخواست سالن اعلان بار واسه شهرستان دادن اونوقت شما با این کار. میخواهی تیشه به ریشه حمل ونقل بندر بزنی