| کد خبر: 180761 |

پیش‌بینی بارش برف و باران در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی در روز یکشنبه خبر داد و افزود: تقویت این سامانه در روز دوشنبه کل کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب بارش برف و باران در کشور خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی در روز یکشنبه خبر داد و افزود: تقویت این سامانه در روز دوشنبه کل کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب بارش برف و باران در کشور خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه در تشریح پیش بینی وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: بر اساس نقشه‌های پیش بینی هواشناسی روزهای جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، اما از روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور خواهد شد که تا بعداز ظهر یکشنبه دامنه فعالیت آن کل نوار غربی و دامنه جنوبی البرز را در بر می‌گیرد و سبب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه با تقویت این سامانه، فعالیت آن در کل کشور گسترده می‌شود و از بعداز ظهر روز یکشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان و دامنه‌های البرز واقع در قزوین، کرج و تهران، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها شدت خواهد داشت و در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف و همراه با وزش باد شدید و کولاک و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و در استان‌های جنوب غرب و جنوب کشور آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعداز ظهر روز دوشنبه فعالیت این سامانه در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و در جنوب غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان همچنین شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر فعال خواهد بود. در کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر بارش‌ها شدت بیشتری دارد. ضمنا امروز خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۲  دی ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در این روز به  ۷ و  ۲- درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت یکشنبه (۲۳ دی‌ماه) کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در این روز بیشترین دما ۸ درجه سانتیگراد و کمترین آن ۱- سانتیگراد خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.