| کد خبر: 180758 |

نصب بارکدهای ویژه بر روی کالاهای اساسی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از تعریف سازوکاری خبر داد که بر این اساس کالاهایی که بر مبنای دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می شوند بارکد مخصوصی دریافت می کنند تا با همان قیمت به دست مصرف کننده برسند.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از تعریف سازوکاری خبر داد که بر این اساس کالاهایی که بر مبنای دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می شوند بارکد مخصوصی دریافت می کنند تا با همان قیمت به دست مصرف کننده برسند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به پیش بینی افزایش حقوق 20 درصدی در بودجه سال 98، گفت: مجلس تاکید دارد که میزان افزایش حقوق در سال آینده بیش از 20 درصد نباشد، چراکه افزایش حجم نقدینگی در جامعه، تورم افسارگسیخته ایجاد می کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس با دولت هماهنگی های لازم  را انجام داده تا با بسته های غیرنقدی به خانوارها و سفره های آنها کمک شود، افزود: کارت هایی تعبیه شده است تا بتوان با این کارت ها در فروشگاه های خاص ارزاقی که روی کدهایی ثبت شده را در اختیار کارکنان دولت، کارگران، عشایر و روستاییان قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعات تمامی افرادی که بیمه تامین اجتماعی، کارگری داشته و یا عضو صندوق بازنشستگی، عشایر و روستاییان هستند، درج شده است، ادامه داد: با ارائه بسته های حمایتی و کارت های اعتباری خرید کالا، تورم جبران می شود، لذا نباید میزان حقوق کارکنان را بیش از 20 درصد داد، چراکه افزایش بیش از این رقم حجم نقدینگی در کشور را افزایش می دهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، از تعریف سازوکاری خبر داد که براین اساس کالاهایی که براساس دلار 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور می شوند بارکد مخصوصی دریافت می کنند تا با همان قیمت به دست مصرف کننده برسند.

وی افزود: کالاهایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور شده از طریق بارکدهای مخصوص وارد فروشگاه ها می شود و این بارکدها در کارت های اعتباری که در اختیار مردم قرار می گیرد، تعریف می شود تا خانوارها بتوانند از این کالاها استفاده کنند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت پروتئین در کشور، تصریح کرد: دولت برای پروتئین اعم از گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز سهمیه در نظر می گیرد تا خوراک و سفره خانوار کوچک نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.