| کد خبر: 180751 |

◄ بودجه سال آینده برای شهرداری ایدآل نیست

پیروز حناچی شهرداری تهران می‌گوید، در بودجه سال 98 به‌طور به‌خصوص به طرح‌های توسعه شهری ازجمله کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک، نگاه ویژه‌ای شده است که برای شهرداری تهران، فرصت مغتنمی است.

تین نیوز

پیروز حناچی شهرداری تهران می‌گوید، در بودجه سال 98 به‌طور به‌خصوص به طرح‌های توسعه شهری ازجمله کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک، نگاه ویژه‌ای شده است که برای شهرداری تهران، فرصت مغتنمی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبر آنلاین، پیروز حناچی درباره تخصیص بودجه کلان‌شهرها به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: اصلا بودجه کلان‌شهرها به بودجه دولت ارتباط منطقی و معقولی ندارد بلکه به بودجه شورای شهر مربوط است.

او درباره راهکار جبرانی برای حذف بودجه کلان‌شهرها از شهرداری‌ها توضیح داد: هنوز این بودجه تصویب نشده است. بعضی از تبصره‌ها مانند بودجه طرح کاهش آلودگی هوا معروف به LEZ تبدیل به ردیف مجزایی شده‌اند. برخی از تبصره‌ها مانند بودجه یارانه‌ای که بابت سوخت گرفته می‌شد و پرداخت می‌شد، به حالت قبلی خود برگشته‌اند. بقیه موارد را هم درحال مذاکره هستیم.

همچنین شهردار تهران درباره امکان تغییرات بودجه  از طریق مذاکره گفت: تلاش می‌کنیم چیزی که تحت عنوان عوارض و مالیات محلی مطرح است از شهرداری‌ها کاسته نشود.

حناچی افزود: در حال تلاش هستیم تا در قانون بودجه چیزی از منابع مالی مربوط به شوراهای شهر که جزء منابع مستمر شهرداری‌ها است کاسته نشود.

او تصریح کرد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال 98 برای رفع آلودگی هوا و کنترل ترافیک بودجه داریم. برای افزایش محدوده کنترل آلودگی هوا ردیف خاص LEZ داریم. برای توسعه قطار شهری، فاینانس در ردیف مجزا در نظرگرفته شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: بودجه سال آینده، پیشنهاد ایده‌الی نیست. این نکته هم که چرا کسی نتوانسته تاکنون در شهرداری از فاینانس استفاده کند هم محل سؤال است. باید مشکلات این بخش را هم حل کنیم.

همچنین رئیس کمیته برنامه بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی بودجه 98 شهرداری تا 15 اسفندماه به پایان می‌رسد، در مورد بررسی نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی و تعرفه‌های خدماتی ادامه داد:  براساس مصوبه شورای شهر، تمامی تغییرات در تعرفه‌های خدمات شهرداری در لایحه بودجه منظور می‌شود و از این به بعد تعرفه‌ها به‌صورت جدا جدا نمی‌آید چرا که این تفکیک باعث می‌شد که اثرات بودجه‌ای مشخص نشود و مخفی باقی بماند که این روند اصلاح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.