| کد خبر: 180749 |

در سال 94؛

◄ آلودگی هوا جان 4 هزار و 573 نفر را در تهران گرفت

شهردار تهران قبل در نشست مجمع نمایندگان تهران اعلام کرد در سال ۹۴ در شهر تهران چهار هزار و 573نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داشته‌ایم و از سوی دیگر ۱۵۰۰ نفر نیز به دلیل مشکلات آلودگی هوا به مراکز بهداشتی مراجعه کرده بودند.

تین نیوز

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هوای آلوده تهران در سال 94  جان بیش از 4 هزار 570 نفر را گرفت، گفت: مهم‌ترین مزیت شهرک جدید حمل‌و‌نقل استان تهران کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی این استان است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید فرید موسوی در مراسم افتتاحیه فاز اول شهرک حمل‌ونقل استان تهران به وضعیت بد سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی فضای کسب‌وکار در جهان ایران در رده 128 قرارگرفته است و این بدان معناست که ۱۲۷ گزینه بهتر از ایران برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی در ادامه مهم‌ترین راه برای حل این مشکل را بهبود فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد: متأسفانه ما در زمینه اجرای قوانین مشکل فرهنگی داریم.

او مهم‌ترین مزیت پروژه شهرک حمل‌ونقل استان تهران را کاهش آلودگی زیست‌محیطی این کلان‌شهر عنوان کرد و افزود: شهردار تهران دو روز قبل در نشست مجمع نمایندگان تهران اعلام کرد در سال ۹۴ در شهر تهران چهار هزار و 573 نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داشته‌ایم و از سوی دیگر ۱۵۰۰ نفر نیز به دلیل مشکلات آلودگی هوا به مراکز بهداشتی مراجعه کرده بودند.

نماینده مردم ری و شمیرانات به ضعف لجستیک در کشور اشاره کرد و افزود: بخش لجستیک حدود ۳۰‌درصد  به قیمت تمام‌شده محصول سرباری دارد این در حالی است که در کشورهای دیگر لجستیک ۷ تا ۸‌درصد قیمت تمام‌شده کالا را دربرمی‌گیرد.

موسوی با اظهار به این‌که کلان‌شهر تهران به‌رغم آن‌چه در اذهان شکل‌گرفته پیشرفته نیست، بیان کرد: در سال جاری تهران رتبه ۱۸ کشوری از نظر تخصیص اعتبارات عمرانی را داشته است. بنابراین احداث چنین پروژه‌های عمرانی به توسعه استان کمک خواهد کرد.

او هم‌چنین اضافه کرد: سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود که این حجم جمعیت نیازمند برخورداری از خدمات گوناگونی است از همین‌رو اگر این خدمات به افراد جدید ارائه نشود نه‌تنها جلوی مهاجرت گرفته نمی‌شود، بلکه شاهد گسترش ناامیدی در بین مردم هم خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.