| کد خبر: 180731 |

◄ ضرورت تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت در عملیات زمستانی فرودگاهها

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی تاکید کرد که در عملیات زمستانی باید فرودگاه‌ها به تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت توجه کنند.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی تاکید کرد که در عملیات زمستانی باید فرودگاه‌ها به تطبیق اطلاعات AIP با واقعیت توجه کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سعید اکبری در دومین روز نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی بابیان این مطلب عنوان کرد: عملیات هوانوردی مأموریت اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فعالیتی مداوم است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابیان این‌که عملیات زمستانی یکی از چالش‌های بزرگ صنعت هوانوردی است، گفت: به دلیل این‌که کشور ما بارش برف اندکی در طول سال دارد، امکانات و تجربه ما در عملیات زمستانی اندک است و باید برای آموزش نیروی انسانی و ارتقای سطح تجهیزات عملیات زمستانی برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: برای انجام بهینه عملیات زمستانی باید زمانی که حتی یک متر از عرض باند فرودگاه را برف پوشانده است اعلام SNOTAM و پیش از بستن باند با ستاد شرکت هماهنگی لازم انجام شود. اطلاعاتی نیز که درباره فرودگاه منتشر می‌کنیم باید با واقعیت تطبیق کند و ملاحظه‌ای در نظر گرفته نشود.

اکبری هم‌چنین بابیان این‌که در بیش‌تر فرودگاه‌ها به دلیل کمبود تجهیزات و نیروهای عملیات زمستانی از نیروهای ایمنی زمینی استفاده می‌شود گفت: البته باید توجه داشت که از تجهیزات عملیات ایمنی زمینی جز در مانورها و سوانح خاص این حوزه بهره‌برداری نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.