| کد خبر: 180704 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ وعده ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار

برخورداری بندر فریدونکنار از شرایط منطقه ویژه اقتصادی، تقویت کننده جذب سرمایه‌گذار و فعالیت اقتصادی خواهد بود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار ایجاد شود.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبری که آذر ماه امسال در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شد، محمد راستاد در بازدید از بندر تجاری فریدونکنار، گفت: برخورداری بندر فریدونکنار از شرایط منطقه ویژه اقتصادی، تقویت کننده جذب سرمایه‌گذار و فعالیت اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان‌ این‌که استفاده بهینه از حداکثر ظرفیت بنادر کشور از برنامه‌های محوری سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت‌ بنادر شمالی نمی‌تواند و نباید تنها متکی به واردات باشد، باید از این ظرفیت برای صادرات نیز استفاده شود و دالان‌های تجاری دوطرفه میان استان‌های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد شود.

راستاد توضیح داد: بنادر شمالی از جمله فریدونکنار باید بخش مهم توانمندی و ظرفیت‌های خود را به ترانزیت و صادرات تخصیص دهند و سازمان بنادر نیز بنا دارد که در حداقل زمان ممکن از حداکثر ظرفیت ممکن بنادر استفاده بهینه بشود. 

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه" باید در فرایند صادرات و ترانزیت به ویژه اقلام غیر نفتی از بنادر شمال کشور از تجار و بازرگانان در این بخش حمایت شود " ، از تمام فعالان اقتصادی استان‌های شمالی کشور خواست از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشورهای منطقه و خارج از منطقه استفاده کنند. 

وی همچنین از برنامه این سازمان برای «فعال سازی ظرفیت‌های گردشگری بندر فریدونکنار» خبر داد و گفت: بخشی از این بندر با کاربری گردشگری دریایی طراحی شده است و مستلزم جذب سرمایه‌گذار است و تلاش داریم تا این بخش را فعال کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.