| کد خبر: 180700 |

◄ وزارت راه و شهرسازی به داد «شوش» برسد

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار ورود زیرمجموعه‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی به مبحث زیرگذر شوش شد.

تین نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار ورود زیرمجموعه‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی به مبحث زیرگذر شوش شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از چمدان، پروانه‌ سلحشوری در نامه‌ای خطاب به محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و معاونت ساخت و توسعه راه‌ها و شورای عالی معماری و شهرسازی، زیرمجموعه‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی به مبحث زیرگذر شوش ورود پیدا کرده و نظر تخصصی خود را در این زمینه پیش از هرگونه خسارت به آثار تاریخی چند هزارساله و هزینه بیت‌المال اعلام کنند.

او به موارد قانونی مانند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو نامه مقام معظم رهبری برای ابلاغ سیاست‌های برنامه پنجم و ششم توسعه که تأکید دارد تمامی پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد، همچنین به جزء یک ماده ۱۰۰ برنامه ششم که تأکید کرده در تمام پروژه‌های عمرانی باید پیوست میراث فرهنگی داشته باشد، اشاره کرده است.

عضو پیشین ناظر مجلس در شورای‌ عالی میراث فرهنگی و گردشگری همچنین به طرح جامع شهر شوش مصوب ۲۴ مهر ۹۰ و قانون مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی که می‌گوید حق تصویب هرگونه تعریض، بازگشایی، تغییر نقش معابر در بافت تاریخی که طبق مصوبه شورای عالی سال ۳۰ شهریورماه سال ۹۳ با طرح جامع شهر «مغایرت اساسی» داشته باشد در استان‌ها وجود ندارد استاند کرد.

سلحشوری همچنین در این نامه تأکید کرده است که با توجه به آن‌که طرح اتاف (ارزیابی تآثیرات اجتماعی فرهنگی) عبور این زیرگذر و به‌تبع آن امتیازات، فرصت‌ها، تهدیدات، آثار منفی اجرای آن نه از سوی شهرداری و نه وزارت راه و شهرسازی مشخص نشده است و بیم آن می‌رود که اجرای این پروژه افزون بر خسارات مادی و معنوی و تجاوز به عرصه ملی و جهانی شهر باستانی شوش و تخریب آن منتج به دوباره‌کاری و ایجاد کمربندی و حیف‌ومیل هزینه‌هایی شود که شاید می‌شد با آن‌ها به دیگر اولویت‌های این شهر رسیدگی کرد، هر چه سریع‌تر اقدامات مقتضی در این زمینه انجام شود.

او در این نامه خواستار ارسال اسناد و مدارک به وزارت راه و شهرسازی شده است تا شورای عالی معماری و شهرسازی  دراین‌باره تصمیم‌گیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.