| کد خبر: 180644 |

◄ راه اندازی سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد

سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد راه اندازی می شود.

تین نیوز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور از سیستم هوشمند هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در استان یزد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جواد ذاکر اظهار کرد: سالانه به دلیل عدم رعایت حداکثر ارتفاع مجاز توسط وسایل نقلیه، شاهد بروز حوادث متعددی در تقاطع‌های غیر همسطح و پلهای بزرگ که از سازه های اصلی جاده‌ها هستند، هستیم که این برخوردها علاوه بر خسارات مالی و جانی منجر به ایجاد آسیب‌های جدی بر ابنیه موجود در جاده‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: سیستم هوشمند تشخیص و هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه، سامانه‌ای است که باهدف کنترل ارتفاع وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای و ایجاد آسیب به سازه های اصلی راه‌ها از جمله پلها و تونلها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی یادآور شد: در این سامانه پس از عبور وسایل نقلیه از مقابل سنسورهای هوشمند، در صورت عدم رعایت ارتفاع مجاز بار، آژیر هشدار نواخته می‌شود و در تابلوهای هوشمند به راننده هشدار داده می شود تا قبل از نزدیک شدن به پل یا تونل بتواند از راه انحرافی جهت عبور استفاده کند.

ذاکر ادامه داد: قابلیت دیگر این سامانه، اطلاع‌رسانی عبور وسیله نقلیه با بار غیرمجاز از طریق سیستم پیامکی به نیروهای راهدار یا پلیس به منظور اعمال قانون است.

ذاکر افزود: این سامانه که برای اولین بار در کشور در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در دست اجراست، هم‌اکنون در محور مواصلاتی یزد – مهریز در محدوده تقاطع غیر همسطح یزد – بافق نصب‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.