| کد خبر: 180605 |

◄ تسریع در تامین تجهیزات بندر چابهار

دستور صریح وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هندوستان برای تخصیص خط اعتباری بندر چابهار اعلام شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، گفت: وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هندوستان برای تخصیص خط اعتباری و تسریع در تامین تجهیزات بندر چابهار دستور صریح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد راستاد که وزیر خارجه کشورمان را در سفر به هند همراهی کرده است ، در توئیت خود درباره اپراتوری هندی‌ها در بندر چابهار نوشت: امروز به همراه آقای دکتر ظریف در دهلی نو با گادکاری؛ وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هندوستان دیدار داشتیم تاکید ما بر تسریع در تامین تجهیزات بندر چابهار در قالب قرارداد با اپراتور هندی و تخصیص خط اعتباری بود آقای گادکاری به مقامات مرتبط هندی دستورات صریحی در این زمینه ها داد.

موافقتنامه تاسیس دالان تجاری ایران، هند و افغانستان موسوم به موافقتنامه چابهار، خرداد ۹۵، میان روسای جمهور ایران و افغانستان و هم‌چنین نخست وزیر هندوستان امضا شد. در این موافقتنامه که در مجالس سه کشور تصویب و تأیید شده؛ هند قرار است در بندر چابهار و زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای آن برای اتصال به افغانستان و آسیای میانه سرمایه‌گذاری کند.

 قراردادی با طرف هندی شامل سرمایه گذاری در تجهیزات، اپراتوری و تعمیر و نگهداری محدوده ترمینال برای انجام خدمات بندری منعقد شده است. بر اساس شرایط قرارداد، مستاجر (طرف هندی) توافق کرد که حداقل  ۸۵ میلیون دلار تجهیزات مورد توافق سرمایه گذاری را تامین کند و اعطای خط اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیون دلار توسط اگزیم بانک برای توسعه بندر چابهار تعهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.