| کد خبر: 180545 |

مدیرعامل سایپا عنوان کرد:

◄ جایگزینی محصولات خانواده رنو با محصولات دیگر

​مدیرعامل سایپا در نمایشگاه خودرو تهران:زیان سنگین سایپا طی 9ماه گذشته، خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در حاشیه آئین گشایش سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو درخصوص تعهدات معوق این شرکت، اظهار کرد: بخشی از تعهدات معوق سایپا مربوط به خودروهایی است که با همکاری رنو و یا شرکت‌های چینی تولید می‌شد و اکنون امکان تولید آنها وجود ندارد و همکاران ما پیگیر هستند. تا خودروهای جایگزین جدیدی سفارش‌گذاری و معرفی شود که زمان بر بوده و پیشنهادهای پیشین هم‌چنان پابرجا است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا سروش، با اشاره به بررسی شرایط برای جایگزینی خودروهای رنو و برلیانس با محصولات جدید، تصریح کرد: امکان جایگزینی این خودروها با محصولاتی مانند سراتو‌ که کیفیت بهتری دارند وجود دارد؟ تصریح کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و امیدواریم طی یک ماه آینده به جمع بندی در این باره برسیم.

مدیرعامل سایپا با اشاره به زیان سنگین این خودروسازی در 9 ماه گذشته، افزود: ادامه این وضعیت محدودیت‌های جدی را برای خودروسازان و صنایع قطعه سازی ایجاد خواهد کرد و در این شرایط تعلل در اعلام قیمت‌های جدید و فروش خودرو با قیمت پایین‌تر از قیمت تمام شده، زیان سنگینی را به شرکت وارد کرده که امیدوارم طی چند روز آینده قیمت‌های جدید اعلام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا نگران کاهش میزان تقاضا و یا افزایش انصراف از خرید هم‌زمان با افزایش قیمت خودرو نیستید؟ گفت:به طور منطقی با افزایش قیمت، میزان تقاضا کاهش می‌یابد اما باید توجه کرد که در سطح بنگاه‌ها نمی‌توان محصول را با قیمت کمتر از قیمت تمام شده به فروش رساند چرا که زیان ایجاد شده به جریان نقدینگی و در نهایت به سهامداران زیان جدی وارد می‌کند.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: پیش‌بینی‌شده افزایش قیمت ها به صورتی انجام شود که منافع مشتریان لحاظ شده و جذابیت برای آنها وجود داشته باشد.

مدیرعامل سایپا در خصوص عرضه محصولات جدید به بازار تا پایان سال، گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده تمرکز بر محصولاتی است که تولید داخلی بالایی دارند و برنامه سال آینده نیز تمرکز بر روی تولید این محصولات است. برنامه‌ریزی شده پروژه اس پی 100 که متوقف شده بود در سال آینده دوباره آغاز شود که پیشنهاد ما تولید 700 هزار دستگاه خودرو در سال آینده است که هنوز نهایی نشده است.

سروش با اشاره به اینکه در مورد پراید و سایر خودروهای سایپا نیز استانداردهایی تعیین شده و در ابتدای دی ماه سال جاری رعایت شده است، خاطرنشان کرد: تا ابتدای سال آینده مشکلی برای رعایت این استانداردها نداریم، البته در برخی از استانداردها مانند سنسور جانبی لازم است سازمان استاندارد با توجه به شرایط جدید بازنگری انجام دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.