| کد خبر: 180542 |

◄ اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های مشترک دریایی و بندری

سفیر استرالیا از بزرگترین بندر تجاری ایران دیدن کرد.

تین نیوز

در جریان بازدید سفیر کشور استرالیا از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مرکز استان هرمزگان، بر توسعه همکاری‌های مشترک دریایی و بندری بین دو کشور تأکید شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان، «ایان بیگز» ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، در نشستی مشترک با مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان به بحث و تبادل‌نظر در خصوص وضعیت تعاملات بین‌المللی بین ایران و استرالیا پرداخت و از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در بندر شهید رجایی آشنا شد.

اله‌مراد عفیفی‌پور، مدیر کل بنادرودریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و هم‌چنین آخرین دستاوردهای عملیاتی بندر شهید رجایی را به این مقام دیپلماتیک استرالیایی ارائه و در زمینه سؤالات و مباحث مطرح شده، توضیح داد.

وی با بیان این‌که ارتباط با ۸۰ بندر بین المللی دنیا در کارنامه بندر شهید رجایی قرار دارد، گفت: هم اکنون فاز سه توسعه پایانه کانتینری این بندر در حال اجراست که ظرفیت بزرگترین بندر تجاری ایران را تا سه سال آینده، به هشت میلیون TEU افزایش می دهد.

عفیفی‌پور تصریح کرد: با اتمام این طرح، امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۸ هزار TEU و آبخور ۱۴, ۵ متر فراهم می‌شود.

مدیر کل بنادرودریانوردی هرمزگان از الحاق دوهزار و ۷۰۰ هکتار اراضی جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برای ایجاد شهر لجستیکی و هم‌چنین فعالیت دو پایانه ریلی کانتینری با ظرفیت مجموع ۷۰۰ هزار TEU سخن به میان آورد و افزود: این بندر که دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی است، یکی از اصلی‌ترین بنادر صادراتی مواد معدنی در منطقه محسوب می‌شود و جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن موادمعدنی در سال از جمله دستاوردهای آن بوده است.

 وی با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بندر برای پذیرش کالاهای سردخانه‌ای گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد انبار سردخانه، در این رابطه محدودیتی نداریم و هم اکنون امکان نگهداری محموله‌های دارای شرایط دمایی بالا و زیر صفر در سردخانه و هم‌چنین نگهداری کانتینر یخچالی با ظرفیت درجای یک‌هزار TEU در این بندر وجود دارد.

سفیر استرالیا در ایران نیز طی سخنانی هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت‌های تجاری، صنایع دریایی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این استان اعلام کرد و اظهار داشت: این منطقه از ایران از ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می‌تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد.

وی از آمادگی کشورش برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه های دریایی و بندری استان هرمزگان خبر داد.

امکان‌سنجی ایجاد یک بندر منطقه‌ای تخصصی در این استان برای بازرگانی صنایع غذایی به ویژه فرآورده‌های گوشتی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست مشترک بود.

پس از این نشست، سفیر استرالیا با همراهی مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان از یک انبار سردخانه متعلق به بخش خصوصی و هم‌چنین پایانه شماره دو کانتینری بندر شهید رجایی که دارای پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری است، دیدن کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیران بین‌الملل و ارتباطات سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران سفیر استرالیا را در این بازدید، همراهی می‌کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.