یک کامیوندار مطرح کرد:
◄ پدیده مازاد کامیون در جادهها چگونه شکل گرفت؟
اگر در پنج سال گذشته سالانه 10 تا 20 در صد به کرایهها اضافه شده بود، حملونقل جادهای کالا با این مشکلات مواجه نبود و کامیونداران در معرض ورشکستگی قرار نمیگرفتند.
در حالیکه برخی فعالان و کارشناسان حوزه حملونقل جادهای افزایش تعداد کامیون نسبت به بار را هشداری برای این بخش دانسته و ادامه این وضعیت را موجب کاهش بهرهوری اقتصادی حملونقل جادهای کالا قلمداد میکنند، برخی فعالان این بخش نیر معتقدند وجود کامیونهای مازاد در این بخش نتیجه سیاست مسئولان دولتی بوده است.
به گزارش تیننیوز، تعدادی از فعالان بخش حملونقل جادهای و مالکان و رانندگان کامیون در پاسخ به دیدگاه ارایه شده در مورد مازاد ناوگان باری، این پرسش را مطرح کردند که «چرا وقتی در یک مقطع زمانی که با سه میلیون و 800 هزار تومان برای تعویض خودروهای فرسوده باری، کامیونهای بیکیفیت چینی به مردم واگذار شد، به امکان بروز وضعیت نامتعادل در عرضه و تقاضا و مازاد ناوگان توجه نشد؟»
آنان با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران تیننیوز، همچنین تاکید کردند: اگر در پنج سال گذشته سالانه 10 تا 20 در صد به کرایهها اضافه شده بود، حملونقل جادهای کالا با این مشکلات مواجه نبود و کامیونداران در معرض ورشکستگی قرار نمیگرفتند.
به گفته آنان، تمام مشکلاتی که این صنف در حال حاضر با آن روبهرو شده است «نتیجه کم کاری مسئولان در سالهای گذشته است اما مسئولان دولتی و صنفی توپ را در زمین کامیونداران میندازند».
برخی دیگر از کامیونداران نیز با طرح این دیدگاه که علت وجود مازاد کامیون، حضور بیدردسر افراد در این حرفه است، تاکید کردند: اگر افراد بیکارتحصیل کرده و غیر تحصیل کرده اما غیر متخصص در زمینه رانندگی و همچنین بعضی ورشکستههای اصناف دیگر به راحتی وارد این حرفه نشده بودند، وضعیت حملونقل جادهای کالا بدین شکل نبود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.