| کد خبر: 180535 |

◄ ورود غیرمجاز به طرح ترافیک دوبرابر شد

در طرح‌ترافیک جدید تهران تعداد افرادی که به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده می‌شوند دو برابر افراد دارای مجوز است.

تین نیوز

در طرح‌ترافیک جدید تهران تعداد افرادی که به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده می‌شوند دو برابر افراد دارای مجوز است.

علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: عملکرد طرح نشان از افزایش بار ترافیکی در محدوده فوق داشته و باعث افزایش آلایندگی هوا نیز می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، کرونی با انتقاد از کاهش ۵۰ درصدی منابع درآمدی شهرداری در طرح‌ترافیک 97 نسبت به سال قبل، گفت: روند کاهش درآمدی برای سال‌های آینده، درصورت ادامه این طرح متصور است.

او برداشت غیرقانونی وجه شهروندان از محل رزرو استفاده‌نشده به میزان حدودی ۸۰میلیارد ریال را از دیگر چالش‌های عملکرد شهرداری درخصوص طرح‌ترافیک جدید عنوان کرد و گفت: این موضوع  مصوبه شورای‌شهر تهران را نداشته و شهرداری شهروندانی که روز خاصی را رزرو کرده ولی وارد طرح نشده‌اند کل مبلغ آن روز را از حساب شهروندی‌شان برداشت کرده است.

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران، عدم سازوکار مشخص و قانونی جهت دریافت عوارض از خودروهایی که در سامانه ثبت‌نام کرده و پلاک آن‌ها ثبت‌شده و آن‌هایی که ثبت‌نام نکرده و پلاک آن‌ها ثبت‌نشده است از دیگر مشکلات طرح‌ترافیک کنونی است.

کرونی اضافه کرد: مبلغ ۳۴میلیاردتومان به‌عنوان عوارض وصول نشده از خودروهایی که در سامانه ثبت‌نام کرده و پلاک مجاز جهت ورود دارند؛ اما حسابشان شارژ نداشته اعلام‌شده است. حال اینکه طی بررسی‌های انجام‌شده همین افراد که جهت پرداخت عوارض خودرو به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می‌کنند هیچ‌گونه عوارضی بابت ورود غیرمجاز به محدوده پرداخت نکرده و صرفاً عوارض سالیانه خودرو از انحا مطالبه می‌شود.

او ادامه داد: همچنین مبلغ ۳۳۶ میلیاردتومان به‌عنوان طلب شهرداری و به‌عنوان عوارض وصول نشده از افرادی است که ثبت‌نام نکرده و به‌صورت غیرمجاز وارد طرح‌ترافیک شده‌اند و دوربین‌ها پلاک انحا را غیرمجاز ثبت کرده  و باید جریمه شوند؛ اما مالکان خودروهای فوق نیز بعد از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک، فقط عوارض متعارف سالیانه خودرو را پرداخت کرده و هیچ‌گونه وجه دیگری از بابت تردد غیرمجاز نمی‌پردازند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران بابیان اینکه با توجه به عدم تعامل سازنده و عدم توجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به نظرات و مصوبات کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر، ادامه روند فوق باعث خسارات بسیاری به وجهه شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران می‌شود، افزود: عدم کارایی و اثربخشی طرح جدید جهت کنترل تردد در محدوده طرح‌ترافیک کاملاً مشهود بوده و نیاز به جراحی و همچنین رفع اشکالات اساسی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.