| کد خبر: 180524 |

◄ آغاز به کار سومین نمایشگاه خودرو تهران در غیاب وارداتی‌ها

این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که واردکنندگان خودرو در آن حضور ندارند و شاهد حضور حداقلی آنها هستیم. از طرف دیگر تازه‌واردان نمایشگاه، برندهای نوپایی هستند که بازار ایران را برای آزمایش تولیدات خود انتخاب کرده‌اند.

تین نیوز

سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با حضورتولیدکنندگان داخلی در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع با رویکرد معرفی توانمندی های داخلی صنعت خودرو ایران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گشایش یافت.

علی عاجزی، مجری سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به حضور پررنگ شرکت های تولیدکننده داخلی در این نمایشگاه اظهار کرد: رویکرد این نمایشگاه معرفی توانمندی های صنعت خودرو بوده است.

وی درباره شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تصریح کرد: ایران خودرو و سایپا همراه با شرکت‌های زیرمجموعه‌های مانند زامیاد، سایپا دیزل، پارس خودرو، ایران خودرو و دیزل از جمله شرکت‌های تولیدکننده داخلی هستنند که در این نمایشگاه در کنار شرکت‌های خصوصی از جمله سیف خودرو، عظیم خودرو و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران حضور دارند.

عاجزی با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر توانمندی‌های داخلی اظهار کرد: با توجه به نظر ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده از توانمندی‌های صنعت قطعه داخلی، نمایشگاهی با هدف نمایش توانمندی های داخلی سازی قطعات در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.  

مجری سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در ادامه از برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک و آفرود در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران خبر داد و افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه فضایی به بازی‌هایی در حوزه خودرو اختصاص خواهد یافت که می‌تواند جاذبه نمایشگاهی برای غرفه داران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه ایجاد کند.

وی یادآور شد: همانند سال‌های گذشته فضایی به تست درایو اختصاص خواهد یافت و در عین حال رونمایی از چند محصول جدید از سوی خودروسازان نیز در دستور کار قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو که به تازگی به جمع خودروسازان کشور پیوسته با 2 برند «هن تنگ» و «فوتون» در نمایشگاه حضور می یابد. این شرکت در دومین نمایشگاه خودرو تهران با رونمایی از برند ماهیندرا و مدل های مختلف این خودروسازی در سگمنت های مختلف، توانست یکی از پربازدیدترین غرفه های نمایشگاه تهران را به خود اختصاص دهد.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو، «ساوانا» از برند فوتون را در سومین نمایشگاه تهران نمایش خواهد داد. ضمن اینکه از برند «هن تنگ» نیز به احتمال فراوان دو خودروی شاسی بلند ایکس7 و ایکس5 در غرفه عظیم خودرو به نمایش درخواهد آمد.

در همین حال سیف خودرو نیز با کراس اوورهای BISU به نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران خواهد آمد. در کنار این دو شرکت خصوصی، دو غول خودروسازی با شرکت های تابعه و زیر مجموعه این شرکت های خودروسازی حضور خواهند یافت.

گروه خودروسازی سایپا کبا شرکت های زامیاد، سایپادیزل، پارس خودرو و سایپا سیتروئن حاضر خواهد شد و طیف گسترده ای از خودروهای تولید شده این گروه خودروسازی را به نمایش در خواهد آورد.

از نکات حایز اهمیت و همچنین متفاوت این نمایشگاه نسبت به دوره پیشین، برگزاری نمایشگاهی با هدف نمایش توانمندی‌ قطعه‌سازان داخلی است بر این اساس دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در حاشیه این نمایشگاه تصمیم دارند تا در کنار نمایش خودروهای خود، توانمندی شرکت‌های زیر مجموعه خود را در حوزه ساخت قطعات خودرو به نمایش عموم بگذارند.

این رویداد از آن جهت مهم به شمار می رود که با وجود محدودیت بین‌المللی در صنعت خودرو، این شرکت ها موفق شده‌اند قطعاتی که در این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی استراتژیک شناخته می شود را به دست توانمند متخصصان داخلی به تولید برسانند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی تاکید بر برگزاری این نمایشگاه در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران داشته که از تمام خودروسازان و تولیدکنندگان درخواست کرده، توان داخلی سازی خود برای قطعاتی که به واسطه برخی محدودیت های بین المللی دیگر وارد نمی شود و قطعه سازان داخلی موفق به تولید داخلی آن شده‌اند را در معرض دید عموم قرار دهند.

به گفته وی، با حضور و معرفی توان داخلی صنعت خودروسازی در سومین نمایشگاه خودرو تهران، شاهد ایجاد کسب و کار جدید برای قطعه‌سازان و رونق تولید در این بخش خواهیم بود.

این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که واردکنندگان خودرو در آن حضور ندارند و شاهد حضور حداقلی آنها هستیم. از طرف دیگر تازه‌واردان نمایشگاه، برندهای نوپایی هستند که بازار ایران را برای آزمایش تولیدات خود انتخاب کرده‌اند.

صنعت خودرو  با وجود تمام سختی‌ها و فشار، همه تلاش خود را می‌کند تا زنده بماند و با وجود ناملایمات ناشی از افزایش نرخ ارز، مشکلات اقتصادی و خروج شرکای خارجی همچنان به راه خود ادامه دهد و درجا نزند. هرچند حرکت آن در مسیر توسعه به‌شدت کند شده است‌. نبود برندهای وارداتی در نمایشگاه خودرو تهران، نشانه احتضار شرکت‌های واردکننده خودرو در وضعیت فعلی است؛ وضعیتی که طی آن با ممنوعیت واردات خودرو، کسب‌وکار واردکنندگان این کالا به‌شدت مختل شده و شاهد توقف فعالیت بخش‌های فروش و بازاریابی اکثر آنها هستیم.  در واقع فعالیت اکثر شرکت‌های واردکننده خودرو، به ارائه خدمات پس از فروش محدود شده است و برخی دیگر با کسب‌وکارهای جانبی به‌سختی ادامه حیات می‌دهند. این وضعیت صنعت و تجارت خودرو این روزهای کشور است که به‌خوبی در نمایشگاه خودرو امسال تهران منعکس شده است و با بازدید از نمایشگاه می‌توان به‌درستی درکی از وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور به‌دست آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.