| کد خبر: 180514 |

◄ توسعه پایانه مرزی رازی در حوزه مسافر و کالا

پایانه مرزی رازی دومین پایانه استان ازلحاظ میزان تردد مسافر است به‌طوری‌که یک‌چهارم مسافر در استان از طریق این مرز انجام می‌گیرد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در سفر یک‌روزه به آذربایجان‌غربی و در بازدید از پایانه مرزی رازی خوی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی به‌ویژه در زمان مساعد بودن شرایط جوی گفت: تصمیم دو دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکیه بر گسترش حوزه فعالیت و مبادلات تجاری است که یکی از مهم‌ترین عوامل دستیابی به این مهم گسترش زیرساخت‌های تجارت بین دو کشور و تکمیل و توسعه پایانه‌های مرزی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکید وزیر  راه و شهرسازی تکمیل پایانه مرزی رازی و راه‌اندازی تمام شکل‌های حمل‌ونقل شامل مسافری و باری از طریق این پایانه مرزی است که در این راستا هفت کیلومتر از مسیر پایانه مرزی رازی تا اردیبهشت‌ماه سال آتی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اتمام و عملیات آسفالت آن نیز در سه‌ماهه اول سال آینده توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی انجام خواهد شد.

آدم‌نژاد ادامه داد: قرارداد مشاور و پیمانکار ۲۹ کیلومتر از مابقی مسیر پایانه مرزی رازی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تا پایان دی‌ماه سال جاری به‌منظور تجهیز کارگاه به‌قصد فوریت ابلاغ خواهد شد تا عملیات عمرانی با مساعد شدن شرایط جوی آغاز شود.

وی گفت: مطالعات دو کیلومتر منتهی به مرز این مسیر نیز باید از اول سال ۹۸ آغاز شود.

این مقام مسئول افزود: عملیات محوطه‌سازی و سالن‌های پایانه مرزی رازی هم باید بعد از مساعد شدن شرایط جوی سرعت پیدا کند و در طرح نقشه توسعه این پایانه مرزی علاوه بر بخش مسافری، بخش کالا نیز که از مطالبات تاجران و فعالان این بخش است، موردتوجه قرار خواهد گرفت.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظر است اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به فراخوان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد مجتمع رفاهی در این مسیر اقدام کند، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در داخل پایانه مرزی نیز از دیگر برنامه‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی هم در این بازدید بابیان این‌که ۲۲‌درصد از پایانه‌های مرزی کل کشور در استان آذربایجان‌غربی قرار دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۵۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در پایانه‌های مرزی استان در حال اجراست.

 ارسلان شکری گفت: فاز اول پروژه توسعه و ساخت پایانه مرزی رازی به‌طور کامل به اتمام رسیده و عملیات اجرایی فاز دوم هم به‌زودی آغاز خواهد شد.

 وی ادامه داد: پایانه مرزی رازی دومین پایانه استان ازلحاظ میزان تردد مسافر است به‌طوری‌که یک‌چهارم مسافر در استان از طریق این مرز انجام می‌گیرد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان خوی در آزادسازی حریم این پایانه از آمادگی کامل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی برای ایمن‌سازی، روکش آسفالت و بهسازی محور پایانه مرزی رازی خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.