| کد خبر: 180454 |

رئیس انجمن قطعه سازان کشور:

◄ آیا خودورهای وارداتی برای تعمیر به ترکیه می‌روند؟

قطعه‌سازان کشور علیرغم تمامی کاستی‌ها و کسر نقدینگی و داشتن طلب‌های کلان از خودروسازان کماکان به صورت منسجم به تولید و تامین قطعات خودروهای تولید داخل ادامه می‌دهند.

تین نیوز

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر کمبود قطعات خودروهای وارداتی در کشور آمادگی برخی تعمیرگاه‌ها به منظور فرستادن این گونه خودروها به کشورهای ترکیه و گرجستان، انجمن قطعه‌سازان ضمن اعلام بی اطلاعی از این خبر، آن‌را نزدیک به غیر قابل قبول عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس انجمن قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه کمبودی در بخش قطعات خودروهای تولید داخل وجود ندارد، اظهار کرد: شبکه خودروئی کشور در ایران خودرو و سایپا، تا این لحظه کمبود قطعه‌ای را به انجمن قطعه‌سازان کشور اعلام نکرده‌اند.

مرتضوی در ادامه با بیان این که  کسری در تامین قطعات خودروهای تولید داخل نداریم، افزود: قطعه‌سازان کشور علیرغم تمامی کاستی‌ها و کسر نقدینگی و داشتن طلب‌های کلان از خودروسازان کماکان به صورت منسجم به تولید و تامین قطعات خودروهای تولید داخل ادامه می‌دهند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان کشور به این نکته نیز اشاره کرد که، تا جایی که قطعات خودروهای وارداتی توسط تولیدکنندگان قطعات داخلی بومی سازی شده است با تامین قطعات مشکلی در کشور وجود ندارد و تنها در جایی با مشکل تامین قطعات مواجه هستیم که واردکنندگان تامین لوازم یدکی آن‌ها را تعهد کرده باشند که بعید به نظر می‌رسد اجازه واردات به آن‌ها داده شده باشد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: براساس قانون واردات، وارد کننده خودرو به کشور ضامن تامین لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو است و تامین این‌گونه قطعات بر عهده تولیدکننده خودرو داخلی نیست. لذا باید در این مورد شرکت‌های وارد کننده خودرو به کشور اظهار نظر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.