| کد خبر: 180414 |

◄ تبدیل بافت ناکارآمد کنار ریل راه‌آهن به محیط دل‌نشین شهری

زندگی محور اصلی نگاه و توجه وزارت راه و شهرسازی است. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب افزود: شرایطی را فراهم کنیم و اطمینان داشته باشیم که سیاست‌ها، تصمیمات و اقدامات ما صرفاً در راستای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی است.

تین نیوز

زندگی محور اصلی نگاه و توجه وزارت راه و شهرسازی است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب افزود: شرایطی را فراهم کنیم و اطمینان داشته باشیم که سیاست‌ها، تصمیمات و اقدامات ما صرفاً در راستای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی محور شهری تهران با موضوع طراحی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران-تبریز (محور نیلوفری) گفت: متأسفانه متأثر از غفلت‌هایی که وجود داشته، سطح کیفیت زندگی شهری و شهرنشینی تنزل پیداکرده است و امروز با آسیب‌های گوناگونی که به‌صورت مخرب و پرسرعت آسایش جامعه را سلب می‌کند، مواجهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به‌ضرورت بازآفرینی شهری برای بازگرداندن زندگی به بافت ناکارآمد شهری گفت: آنچه شخصاً به آن باور دارم، این است که ما باید ابتدا باز زنده سازی شهری را انجام ‌دهیم. شهرها و به‌خصوص محیط‌هایی که تاریخی هستند، صندوق خاطرات مردم هستند؛ اما آسیب‌ها و معضلات باعث فرسودگی، تخلیه و ترک محیط مسکونی می‌شوند.

او ادامه داد: باید باسیاست‌های دقیق و درستی که امروز برای بازآفرینی اتخاذشده، این باززنده‌سازی را انجام دهیم و از بارگذاری‌ها و فعالیت‌هایی که موجب می‌شود سکونت و فعالیت به‌صورت همگن در کنار همدیگر زندگی مطلوبی را برای مردم به وجود بیاورد، حمایت و پشتیبانی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طراحی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران-تبریز گفت: طرحی که امروز در دستورکار است، این است که بازآفرینی یک محور شهری که مجاور راه‌آهن قرار دارد، انجام شود.

او ادامه داد: این طرح به حمل‌ونقل و شهرسازی ریل‌پایه که در وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال آن هستیم و به معنی طلاقی سیستم حمل‌ونقل عمومی (TOD) بازندگی ساده و روان شهری است، گره‌خورده است. این طرح باید بتواند مزاحمت بزرگی که وجود ریل در کنار زندگی مردم با همه مخاطرات و سلب آسایش‌ها رقم می‌زند را به معکوس آن یعنی محیطی دلپذیر که می‌تواند به مردم رفاه و نشاط دهد و در بهبود کیفیت زندگی آن‌ها تأثیرگذار باشد، تبدیل کند.

اسلامی با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف در پیشبرد این طرح گفت: این طرح باهمت و پیشتازی شرکت راه‌آهن، مشارکت وزارت راه و شهرسازی و نقش مؤثر و محوری شهرداری تهران، انجام می‌شود و می‌تواند الگویی برای بازآفرینی هر آنجا که ضایعات شهری و شهرنشینی وجود دارد، باشد.

اسلامی درنهایت توجه به مبحث TOD را بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت راه‌آهن دانست و گفت: امروز به‌شدت به ایستگاه راه‌آهن تبادلی و بحث TOD برای بهبود کیفیت زندگی شهری نیاز داریم. اگر نقش راه‌آهن در این حوزه مؤثر و کلیدی نباشد، این تغییرات به‌سرعت اتفاق نمی‌افتد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.