| کد خبر: 180402 |

بخش اول پاسخ‌های باقرجوان به گلایه‌های رانندگان:

◄ ثبت 2 هزار شکایت عدم پرداخت کرایه در پایانه بار بندرعباس

پاسخ‌های مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان به گلایه‌های راننده‌ها از پایانه بار بندرعباس را در گفت‌و گوی خبرنگار تین‌نیوز با مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده ای هرمزگان بخوانید.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان  گفت: برخی صحبت‌ها و گلایه‌های رانندگان در خصوص وضعیت حمل بار در بندرعباس فقط قضاوت است.

داریوش باقرجوان در گفت و گو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص اعتراضات رانندگان نسبت به بارگیری بدون ثبت نوبت در سامانه از سوی برخی رانندگان، گفت: دستورالعمل سازمان راهدای این است که حتماً خودروهای ملکی شرکت‌های حمل‌ونقلی تقویت شوند و این شرکت‌ها حتماً ماشین‌های ملکی خود را در چرخه کار داشته باشند.

او گفت: یکی از پارادوکس‌هایی که این وضعیت ایجاد می‌کند همین است که راننده‌ای درنهایت متوجه می‌شود با نوبت‌گیری اقدام به بارگیری کرده است اما خودروهای شرکتی ممکن است این نوبت‌گیری را نداشته باشند. شخصاً در دو سال اخیر خیلی پیگیر این موضوع بودم و به این نتیجه رسیدم که اگر قرار است تمام بارهایی که از این پایانه خارج می‌شوند در چرخه حمل موردنظر رانندگان  قرار بگیرد حتماً گمرک محترم هنگام ترخیص بار به ازای هر بار برگه اعلام بار را از راننده مطالبه کند.

باقر جوان در توضیح چگونگی کارکرد سیستم نوبت‌دهی آنلاین این پایانه نیز گفت: اگر راننده‌ای برای اولین بار است که می‌خواهد از این سیستم نوبت بگیرد باید ابتدا در پایانه اصالت مدارک وی تائید شد و ماشین این فرد مورد بازدید قرار بگیرد بعد از ثبت‌نام در سیستم نوبت‌دهی از طریق شماره تلفن می‌تواند نوبت را رزرو کند و الزاماً به این معنا نیست که زمان رزرو این فرد حتماً باید در بندرعباس حضورداشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در خصوص وضعیت نظارت روی شرکت‌های حمل‌ونقلی در بندرعباس نیز، گفت: ازآن‌جایی‌که استان هرمزگان در اجرای مقررات پیش‌رو است انتظار این است که نمره 20 را از قوانین بگیرد و ما هم در همین راستا رفتار کردیم؛ اما به‌هرحال ناظر در فرآیند جابه‌جایی پلیس است و اگر پلیس در فرآیند حمل کالا تخلفی را ببیند معمولاً راننده را متوقف می‌کند و اعمال قانون می‌شود. در کنار این  وضعیت بر اساس شرایط خاصی که به وجود آمد کمیسیون‌های ویژه‌ای که از سوی خود سازمان مأموریت دارند در پایانه بار بندرعباس تشکیل شد و مقرر  شد که به‌صورت مستمر در پایانه‌ها حاضر باشند.

باقر جوان ادامه داد: اما مشکل اصلی این استان عدم پرداخت به‌موقع کرایه حمل است و اکنون  حدود 2 هزار شکایتی که از رانندگان داریم موضوع عدم پرداخت به‌موقع کرایه است. معمولاً درگیری هم با شرکت‌های شبه‌دولتی یا شرکت‌هایی است که بار دولتی حمل می‌کنند است و با توجه به این‌که باید فرآیند کارها طی شود یک مقدار طول می‌کشد تا پول راننده را بدهند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: اما رانندگان دغدغه دگیری دارند و آن این‌که تمام بارها بیاید و در سالن اعلام بار اعلام شود؛ اجرایی شدن این خواسته نیاز به قوانین و مقررات دارد.

او ادامه می‌دهد: همین حالا 12200 کامیون بار شهری از داخل گمرک خارج می‌شوند که هیچ ارتباطی به سالن اعلام بار ندارند و راننده تقاضا دارد و توقع دارد که سازمان راهداری این ماشین‌ها را متوقف کند و جلوی حمل بار را بگیرد اما حرف من این است که سازمان بنا بر کدام قانون و به استناد کدام بند و ماده می‌تواند این کار را انجام دهد؟

او گفت: ماشین‌های بارهای ترانزیتی که به سایر کشورها از مبدأ بندرعباس و به‌نوعی بندر شهید رجایی حمل می‌شود نیز تحت مالکیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی هستند و مشمول اعلام بار نیستند؛ بنابراین گستردگی کار به حدی است که شاید از دید یک راننده غافل بماند و نمی‌شود در غالب اعلام بار باشد.

او می‌گوید: بار شهری که متولی آن اداره صنعت و معدن استان است را چگونه می‌توانیم وارد سالن اعلام بار کنیم؟ اما بارهایی که مشمول سالن اعلام بار می‌شوند حتماً باید از طریق قانونی این رویه را طی کنند. ممکن است تخلفی هم صورت بگیرد اما قطعاً برخورد می‌شود و کمیسیون ویژه شکل می‌گیرد و بنا بر نوع تخلف از تعلیق تا جریمه و بسته شدن آن شرکت حمل‌ونقلی را در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلال 0 0

    سلام. ضمن اینکه کرایه پرداخت نمیشه پول خواب ماشینم پرداخت نمیشه واین هفته ای نیست ک بسرم نیامده باشه .پایانه وانجمن صنفی هم مراجعه کردم ولی هربار شانه خالی کردن واقعا تو روز روشن هم باربریها هم انجمن صنفی رانندگان دارن ب راننده زور میگن وماهم تصمیم گرفتیم زور بگیم چون عدالت وقانون نیس دیگه مراجعه کنیم . تاسف میخورم ک مجبورم میکنن من ب ماشینم بارقاچاق هم بزنم تا کرایه قبلیم جبران بشه بتونم ازعهده خرج ماشینم دربیام.. چهل ساله باشرافت زندگی کرده بودم ولی فهمیدم ک شرافت فقط یک واژه ای بیش نیست..ممنون ازخبرنگاری ک حدقل کارمارو دنبال میکنه .ای کاش یکی مث خبرگذاری شما قانونگذار رانندگان میبود

  • رسول هاشمزاده 0 0

    از باربری امیت ترابر در پایانه جدید بار گرفتم بعد صادر شدن مجوز به باربری مراجعه کردم گفتن بار کنسل شد قرار به پرداخت خسارت شد اما الان جواب گو نیستن و خسارت پرداخت نمکنن