| کد خبر: 180363 |

برنامه عملیاتی توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای رازی ابلاغ شد

ا توجه به تصمیم دو دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مبنی بر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، به نظر می‌‌رسد باید اقدامات عملیاتی در حوزه پایانه‌های مرزی، زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و حمل‌‌ونقل هوایی که نقش بسزایی در پیشبرد تصمیم دو دولت دارد با سرعت و شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل با بیان اینکه «وزیر راه و شهرسازی بر توسعه زیرساخت‌های مرز رازی تاکید دارد» ضمن ابلاغ دستور کار ادارت کل استانی برای تسریع عملیات حوزه زیرساخت، خواستار تهیه نقشه راه بخش بار و مسافر پایانه مرزی رازی و اعلام فراخوان برای احداث مجتمع خدماتی-رفاهی در طول مسیر شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد در جریان سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از پایانه‌های مرزی رازی در جلسه‌ای با حضور فرماندار خوی و مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار داشت: با توجه به تصمیم دو دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مبنی بر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، به نظر می‌‌رسد باید اقدامات عملیاتی در حوزه پایانه‌های مرزی، زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و حمل‌‌ونقل هوایی که نقش بسزایی در پیشبرد تصمیم دو دولت دارد با سرعت و شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مهندس اسلامی وزیرمحترم راه  شهرسازی بر افزایش سرعت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین دو کشور تاکید دارد.  

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این جلسه پس از بحث و بررسی و تفاهم، دستور کار هر یک از دستگاه‌های استانی برای توسعه زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌برداری از مسیر منتهی به مرز رازی را ابلاغ و جزئیات آن را تشریح کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت باید عملیات اجرایی زیرساخت ۷ کیلومتر از مسیر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده توسط اداره کل راه و شهرسازی به اتمام برسد و پس از دو ماه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام عملیات روکش آسفالت اقدام نماید . همچنین در کنار توسعه، بهسازی مسیر شروع شود.

آدم نژاد ضمن تاکید بر آغاز عملیات اجرایی فاز یک پروژه به محض مساعد شدن شرایط جوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری مطالعات مربوط به نحوه عبور از رودخانه مجاور مسیر نیز تکمیل شود. 

وی در ادامه بیان داشت: در صورت اعلام فراخوان برای احداث مجتمع‌های خدماتی-رفاهی از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی طی سال جاری، می‌توان شاهد بهره‌مندی و رضایت مردم از خدمات مطلوب حداقل یک مجتمع تا دو سال آینده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه نقشه راه توسعه پایانه مرزی رازی در دو بخش بار و مسافر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت منطقه برای توسعه تجارت از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای، جلسه‌ای با دعوت از صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل برگزار شود.

آدم‌نژاد یادآور شد: در راستای پیشرفت پروژه‌ها و تکمیل طرح‌ها می‌توان از مشارکت سرمایهگذاران نیز بهره جست و در مجموع باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.