| کد خبر: 180344 |

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

عدم تحقق ظرفیت های بودجه ای حوزه حمل و نقل در سال ۹۷

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: به دلیل سهل انگاری ها، عدم پیگیری و نیز عدم اجرای مصوبات و الزامات شورا بخش مهمی از ظرفیت های بودجه ای در حوزه حمل و نقل امسال محقق نشد .

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: به دلیل سهل انگاری ها، عدم پیگیری و نیز عدم اجرای مصوبات و الزامات شورا بخش مهمی از ظرفیت های بودجه ای در حوزه حمل و نقل امسال محقق نشد .

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علیخانی، در ارتباط با موانع تحقق ظرفیت های بودجه در حوزه حمل ونقل در سال ۹۷، افزود: متاسفانه بخشی از بودجه سال جاری به واسطه  سهل انگاری و عدم پیگیری و اجرای شدن مصوبات شورا و الزاماتی که شورا مصوب کرده بود تحقق پیدا نکرد و این امر علاوه بر آنکه مدیریت شهری را در تحقق برنامه ها با مشکل مواجه ساخته در پیش بینی بودجه سال آینده نیز قطعا اشکالاتی را به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: به طور مثال می توان از عدم تحقق بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی از محل پارک حاشیه ای نام برد، درآمدی  که کاملا ظرفیت تحقق و عملیاتی داشت اما به دلیل سهل انگاری و  عدم پیگیری  از سوی معاونت مربوطه یک ریال هم از این محل محقق نشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا افزود: در طرح ترافیک نیز به واسطه آماده نبودن زیر ساخت های مورد نیاز، پیش بینی می شود ۵۰ درصد درآمد های این بخش نیز تا پایان سال محقق نشود.

وی اظهار داشت: این در شرایطی است که مصوبه برگشت شرکت مجتمع های ایستگاهی به مترو اجرا نشد حال آنکه می توانستیم از محل سرمایه گذاری در این بخش اعتبارات خوبی برای توسعه مترو به دست آوریم اما از این محل نیز رقمی عاید شهرداری تهران نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کنار همه ی اینها باید به کاهش  مجموع درآمد های شهرداری نیز اشاره کرد. مضاف بر اینکه  در بودجه غیر نقد هم برخی بخش نامه هایی که عجولانه صادر شد موجب شد دست شهرداری بسته شود و ما با مشکلات زیادی مواجه شویم.

علیخانی تاکید کرد: لذا نیاز هست در بخش املاک شهردار تهران  تجدید نظرها  و تغییر روشهایی را اعمال کنند تا ظرفیت های بودجه ای بخش غیر نقد نیز اجرایی شود و این بخش رونق بگیرد.

عضو شورای شر تهران در ادامه سخنان خود گفت: وقتی این نمونه ها را کنار هم می گذاریم طبیعی است آنچه را که می بایست از پیشرفت پروژه ها و برنامه ها انتظار می داشتیم محقق نشود.

وی ادامه داد: امروز می بینیم هنوز در نوسازی اتوبوس ها اتفاقی نیافتاده است و توسعه مترو با کندی پیش می رود ، این ها نمونه اشکالاتی است که متاسفانه به وجود آمده و باید در بودجه ریزی سال آینده آسیب شناسی شود و اشکالاتی که در بودجه وجود داشته رفع شود. با این روند بعید می دانم بودجه ای حمل و نقل برای سال ۹۸ فراتر از سقف بودجه سال ۹۷ باشد.

علیخانی گفت: البته ما ظرفیت ها قانونی از محل اعتبارات دولتی داریم که امیدواریم در سال آینده این ظرفیت ها رنگ تحقق به خود ببیند هر چند که در بودجه تقدیمی دولت به مجلس در بخش هایی وضعیت شهرداری ها بدتر از گذشته شده که البته قول هایی از سوی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی  برای پیگیری این موضوع داده شده است تا کمبود ها جبران شود. امیدواریم با تحقق این ظرفیت ها نظیر اوراق مشارکت بخشی از مشکلات ما در حمل و نقل عمومی رفع شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.