| کد خبر: 180323 |

صادرات کالا از مرز دوغارون 50 درصد افزایش داشته است

شهر هرات قطب اصلی اقتصادی در افغانستان به شمار می رود و هم‌جواری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با این شهر بستری امن را برای فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم کرده است.

تین نیوز

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: از ابتدای امسال تاکنون صادرات کالا از این منطقه به سمت بازارهای هدف در کشور افغانستان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 50 درصد و به لحاظ دلاری 180 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، سید حسین آقایی، عنوان کرد: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان یکی از کانون‌های اصلی اقتصادی ایران با کشور افغانستان و کشورهای شرق آسیای میانه به شمار می‌رود.

 

وی افزود: شهر هرات قطب اصلی اقتصادی در افغانستان به شمار می رود و هم‌جواری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با این شهر بستری امن را برای فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم کرده است.

 

آقایی بیان کرد: راه‌اندازی فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال منطقه، پیگیری سیاست‌های توسعه منطقه‌ای، ساخت قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ایجاد محیط امن برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از مهم‌ترین اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی  دوغارون است.

 

وی ادامه داد: آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، قیر، سوخت، مواد غذایی و MDF از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.

 

وی با تاکید بر لزوم رضایت‌مندی رانندگان و تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گفت: با همکاری مرزبانی، گذرنامه و گمرک دوغارون تدبیری صورت گرفته که روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خدمات لازم به رانندگان ارائه شود که امیدواریم این اقدامات رضایت‌مندی تجار و صاحبان کالا را به همراه داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.