| کد خبر: 180286 |

◄ وکیل بابک زنجانی: ممکن است موکلم تبرئه شود

دیوان عالی کشور حکم بابک زنجانی را در چند صد صفحه اعلام کرده و اتهام او را افساد فی‌الارض تأکید کرده است.

تین نیوز

دیوان عالی کشور حکم بابک زنجانی را در چند صد صفحه اعلام کرده و اتهام او را افساد فی‌الارض تأکید کرده است.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد: رأی دیوان عالی می‌گوید اگر آقای زنجانی استرداد وجه و اظهار ندامت کند مورد عفو قرار می‌گیرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، کوهپایه‌زاده درباره بازگشت بدهی موکل خود به شرکت نفت عنوان کرد: آقای زنجانی حدود دو میلیارد یورو بدهی دارند که بخشی از آن از طریق فروش اموال داخلی پرداخت‌شده است و بخشی دیگر قرار بود با باز کردن حساب مشترک با شرکت نفت صورت گیرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

این وکیل دادگستری درباره پرداخت میزان بدهی موکل خود به شرکت نفت تا به امروز گفت: براساس آنچه معاون دادستانی تهران در دادگاه اعلام کرده تاکنون دوهزار و ۶۰۰ میلیاردتومان از وجوه بازگشته است.

او درخصوص این‌که دادستان اعلام کرده است تنها مانع برای اجرای حکم بابک زنجانی همین بازگشت وجوه است،‌ آیا حکم پرونده همچنان باز است، گفت: دیوان عالی کشور حکم آقای زنجانی را در چند صد صفحه اعلام کرده و اتهام او را افساد فی‌الارض و مجازات اشد بیان می‌کند؛ اما در انتهای همین حکم می‌گوید «بدیهی است درصورت استرداد اموال و اظهار ندامت، پشیمانی و توبه محکوم‌علیه مذکور استحقاق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت»

کوهپایه زاده تصریح کرد: ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی مسئله عفو را بیان می‌کند؛ به‌عبارتی‌دیگر رئیس قوه قضائیه می‌تواند از مقام معظم رهبری درخواست عفو محکوم‌علیه را داشته باشد.

این وکیل دادگستری تأکید کرد: رأی صادره از صدر تا ذیل معتبر است و مسئولان قضائی هم اعلام کرده‌اند اگر آقای زنجانی بتواند پول‌ها را بگرداند قائل به تخفیف خواهند شد. آقای زنجانی هم با توجه به اینکه موضوع مرگ وزندگی در میان است، آن‌قدر هوشمند است که بخواهد این کار را انجام دهد.

او در پاسخ به این سؤال که میزان اموال و دارای موکلش چه میزان است و آیا می‌تواند این بدهی را پرداخت کند، گفت: بحث سر این است که این پول بازگردد، شرکای آقای زنجانی هم تقبل کرده‌اند استرداد وجه صورت گیرد،‌ باید براساس مکانیسم و قراردادی که با شرکت نفت در این خصوص منعقدشده همکاری لازم انجام شود تا امکان تسویه بدهی فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.