| کد خبر: 180282 |

یک راننده خودمالک تشریح‌کرد:

◄ اعتراض به هزینه‌های شارژ و نوبت‌گیری در پایانه بار بندرعباس

امیدواریم مسئولان پایانه و سازمان راهداری برای این سیستم که هیچ شفافیتی در نحوه پرداخت حق نوبت پایانه بندرعباس ندارد چاره‌اندیشی کنند.

تین نیوز

یک راننده خود مالک در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: شیوه نوبت‌دهی پایانه بار بندرعباس از بدو ورود به پایانه حمل‌ونقل تا دریافت نوبت‌دهی و پرداخت شارژ نوبت مسئله‌ای است که بسی جای سؤال و ابهامات برای قشر زحمت‌کش راننده را به وجود آورده است.

او توضیح می‌دهد: ابتدا پرداخت هزینه نوبت برای هر کشنده ۷۲۰۰ تومان بودکه به عنوان حق پایانه اخذ می‌شود که باید صرف خدمات و سرویس‌دهی پایانه برای راننده و پارکینگ کامیون شود؛ اما در چند سال اخیر با ورود سیستم هوشمند نوبت‌دهی پیامکی، سیستم شارژ نوبت‌دهی پایانه نیز به‌اصطلاح بروز شده و از هر کامیون حداقل مبلغ دریافتی که باید در حساب شارژ ذخیره باشد 15 هزار تومان است.

این راننده خود مالک توضیح می‌دهد: بدین طریق برای دریافت نوبت مبلغ ۷۲۰۰ تومان از مبلغ شارژ کسر شده و مابقی به‌حساب کامیون ذخیره می شود، که بعد از ۲۴ ساعت روزانه مبلغ ۱۰۰۰ تومان از این حساب تا موقع دریافت بار از اعلام بار، کسر می‌شود و با وجود نبود حساب بانکی در امر نوبت دهی،به نام راننده حساب کامیون نزد پایانه ذخیره می ماند.

وی ادامه می‌دهد: درصورتی‌که کامیون دارای نوبت بگیرد حتی اگر در پارکینگ پایانه حضور نداشته باشد تا باطل شدن یا دریافت بار، از حساب روزانه مبلغ ۱۰۰۰ تومان کسر می‌شود؛ ضمن این‌که دریافت این وجه نیز باوجود سیستم هوشمند، نقدی است و فاقد کارت‌خوان وحتما باید وجه شارژ پایانه حمل‌ونقل بابت کامیون را با پول نقد پرداخت کرد.

این راننده خود مالک ادامه می‌دهد: حال جای سؤال است اولاً چرا پول نقد؟ دوما چرا شارژ؟ مگر نمی‌شود در بدو ورود همان هزینه پارکینگ نوبت‌دهی را از راننده دریافت کرد و در ازای هر ۲۴ ساعت توقف در پارکینگ پایانه از کامیون مبلغ مورد نظر را گرفت؟

بکرانی توضیح‌داد: حتی باوجود سیستم هوشمند و الکترونیکی مگر نمی‌شود برای نوبت پیامکی از تراکنش بانکی و سیستمی استفاده کرد که هم‌زمان برای دریافت نوبت پیامکی راننده شماره کارت عابر بانک خود را بارمز دوم وارد کند و از حساب خود راننده مبلغ نوبت کسر شود؟حتماً این مبلغ باقی‌مانده باید به‌عنوان حساب کامیون ولی در اختیار و مالکیت پایانه قرارگیرد؟

او به تین‌نیوز می‌گوید: راننده‌ای که نوبت در پایانه می‌زند اگر در پارکینگ پایانه توقف داشته باشد بعد از ۲۴ساعت  موقع خروج هزینه پارکینگ را پرداخت میکند ،نه این‌که زودتر مبالغ شارژ از راننده دریافت شود وبا زدن نوبت، حتی اگر راننده در پایانه و پارکینگ پایانه توقف نداشته باشد از پول این شارژ روزانه ۱۰۰۰تومان کسر شود.

این فعال حمل و نقلی ادامه می‌دهد: فقط یک حساب سرانگشتی برای ورود و خروج کامیون‌ها نشان می‌دهد جمع مبلغ دریافتی که به‌حساب شارژ این کامیون‌ها در اختیار پایانه قرار می‌گیرد، شامل بسیار سنگین می‌شود. ازیک‌طرف از کامیونی که در پارکینگ حضور ندارد روزانه مبلغی کسر می‌شود و از طرفی جمع مبالغ شارژ کامیون‌ها که مبلغ سنگینی است در اختیار پایانه است.

او می‌گوید: آیا این روش نوبت‌دهی روشی مدرن و به روز شده‌ای است، پس چرا برای پرداخت شارژ نوبت کامیون باید از روش سنتی یا پول نقد استفاده شود؟ امیدواریم مسئولین پایانه و سازمان راهداری برای این سیستم که هیچ شفافیتی در نحوه پرداخت حق نوبت پایانه بندرعباس ندارد چاره‌اندیشی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمدرضا بهرامی 2 0

    واقعا بخدا تو پایانه بندر عباس دارند ظلم به راننده می کنند هر طرفیش که بری دارد در حق رانند ظلم میشد کسی هم از این قشر زحمت کش حمایت نمی کند بخدا دیگه درد از ناله زیادتر شده هرسری نوبت بزنی باید ۲۰هزار شارژ کنی این پولها به حساب کی میرد خدا داند وبس

  • ناشناس 1 0

    باسلام خدمت تلاشگران عرصه حمل ونقل.
    والابخدامن نمیدونم چراروزگارماچنین شده.هرجایی وهرمکانی میریم که به اصطلاح احساس تعلق میکنیم وقتی به بطن کارتوجه میکنیم ،متوجه میشیم که سرکیسه شدیم.
    وقتی ازسرناچاری پناه به جایی دیگرمیبریم،وقتی خورده شدیم تازه میفهمیم که پناه به گرگ برده بودیم‌.
    من نمیدونم آنهایی که به اصطلاح حمایت ازرانندگان میکنند،چرادست درجیب راننده میکنندوخیلی موءدبانه وبااحترام آنراسرکیسه میکنند.
    خدایابه خودت پناه میبرم..

  • احمد 10 1

    سلام میشه بگید چطور باید شارژ کرد هر ترفندی که هست و در سایتها نوشته زدم ولی نمیشه یکی راهنمایی کنه

  • داود 0 0

    شارژ‌نوبت‌میخوام