| کد خبر: 180278 |

◄ عدم حمایت اجرایی دولت از بزرگراه شمالی کرج

دولت اگر به‌جای تعریض آزادراه تهران-کرج بخشی از این هزینه را صرف پروژه بزرگراه شمالی می‌کرد بخشی از دغدغه مدیریت شهری برای تکمیل آن رفع می‌شد. مهدی حاجی‌قاسمی، رئیس کمیسیون عمران شورای‌شهر کرج بابیان این نظر گفت: اجرای پروژه بزرگراه شمالی از وظایف دولت بوده و قرار بود دولت هم در بحث تملکات و هم در بحث لکه‌گذاری و جذب اعتبارات همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشد ولی متأسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

تین نیوز

دولت اگر به‌جای تعریض آزادراه تهران-کرج بخشی از این هزینه را صرف پروژه بزرگراه شمالی می‌کرد بخشی از دغدغه مدیریت شهری برای تکمیل آن رفع می‌شد.

مهدی حاجی‌قاسمی، رئیس کمیسیون عمران شورای‌شهر کرج با بیان این نظر گفت: اجرای پروژه بزرگراه شمالی از وظایف دولت بوده و قرار بود دولت هم در بحث تملکات و هم در بحث لکه‌گذاری و جذب اعتبارات همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشد ولی متأسفانه تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حاجی‌قاسمی اظهارکرد: تاکنون نماینده‌های دولت بارها و بارها از این پروژه بازدید کرده‌اند و قول مساعدت‌هایی برای تکمیل آن را داده‌اند؛ اما تا این لحظه حتی یک ریال بودجه دولتی برای این پروژه جذب نشده است. کل بار هزینه‌ای پروژه بزرگراه شمالی به دوش شهرداری است و با توجه به محدودیت منابع اعتباری، تأمین هزارمیلیاردتومان برای تکمیل آن از عهده شهرداری برنمی‌آید.

حاجی‌قاسمی خاطرنشان کرد: بدون شک افتتاح این پروژه نقش به سزایی در کاهش ترافیک کرج و تسهیل در تردد خودروهای مسافران خواهد داشت. با این اوصاف توقع می‌رود دولت به‌نوبه خود برای تکمیل این پروژه وارد عمل شود و شهرداری را در این مسیر یاری کند.

عضو شورای‌شهر کرج تصریح کرد: طی دو سال گذشته بزرگراه شمالی کرج حدود 40 درصد پیشرفت داشته  و امید است با رفع موانع موجود شاهد تسریع درروند تکمیل آن باشیم. پیمانکار این پروژه بیش از 100 میلیاردتومان مطالبه عقب‌مانده دارد و اگر قرار باشد تأخیر در پرداخت این مطالبه ادامه داشته باشد، ممکن است پیمانکار از ادامه همکاری صرف‌نظر کند. بدون شک خسارت ناشی از توقف این پروژه به دود شهر و شهروندان می‌رود و از اعتماد آنها نسبت به مسئولان می‌کاهد.

او با اشاره به موانع جدی پیش روی تکمیل این پروژه گفت: وجود معارضان یکی از مهم‌ترین مشکلات این پروژه است که کندی روند تکمیل آن را در پی داشته است. برای رفع خرده‌مالکان این پروژه تا منطقه 6 بیش از 70میلیاردتومان اعتبار نیاز است که تأمین آن از سوی شهرداری راحت نیست. مسیر این پروژه باوجود مشکلات بسیار تا بلوار خوارزمی بازشده و درحال ایجاد دسترسی‌های لازم هستیم.

این مسئول تصریح کرد: تکمیل این پروژه بخشی از مشکل ترافیک اتوبان کرج-تهران را حل و در شمال شهر نیز جاذبه گردشگری ایجاد می‌کند. شهردار کرج انرژی زیادی برای تکمیل این پروژه گذاشته ولی اگر منابع اعتباری نباشد، بزرگ‌ترین اراده‌ها هم کاری از پیش نمی‌برند.

عضو شورای‌شهر کرج گفت: اقدامات زیربنایی مثل تراش کوه، تخریب و بازگشایی مسیر انجام‌شده و بیشتر معطل تملکات و ایجاد تقاطع غیرهمسطح برای این پروژه هستیم. اگر منابع مالی موردنیاز تأمین شود، بزرگراه شمالی تا 20 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.