| کد خبر: 180257 |

◄ تمرکز 55 درصد صیادی کشور در سواحل مکران

باید با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری صحیح، ضمن اجرای پروژه‌ها و عمل به وعده‌های داده‌شده، نسبت به محرومیت‌زدایی و توسعه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام شود. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری بابیان این موضوع گفت: سواحل مکران باید به نقطه‌ای کانونی برای توسعه و رفع محرومیت از این دو استان تبدیل شود.

تین نیوز

باید با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری صحیح، ضمن اجرای پروژه‌ها و عمل به وعده‌های داده‌شده، نسبت به محرومیت‌زدایی و توسعه استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام شود. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری بابیان این موضوع گفت: سواحل مکران باید به نقطه‌ای کانونی برای توسعه و رفع محرومیت از این دو استان تبدیل شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جهانگیری در جلسه ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به وجود محرومیت در استان سیستان و بلوچستان و فاصله زیاد شاخص‌های توسعه در این استان با سایر استان‌های کشور، تصریح کرد: حل مسائل استان سیستان و بلوچستان نیازمند طرحی نو و نگاهی ملی است و این موضوع باید در دستورکار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او همچنین با اشاره به تدوین طرح جامع برای توسعه سواحل مکران و برنامه‌ریزی برای اجرای چند پروژه بزرگ در این منطقه، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی برای اجرا در این منطقه تهیه‌شده است که می‌تواند به توسعه سواحل مکران کمک کند.

جهانگیری افزود: برای توسعه سواحل مکران باید همه جوانب نظیر مسائل زیست‌محیطی و مسائل اجتماعی دیده شود و سیاست روشن و دقیقی برای اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران تدوین شود.

وزیر راه و شهرسازی هم در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه سواحل مکران گفت: این برنامه در ۱۲ محور تهیه‌شده که ۳۸ محرک اقتصادی در آن وجود دارد و اجرای این برنامه‌ها همت و تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

اسلامی افزود: در این برنامه توسعه‌ای ظرفیت‌های بومی سواحل مکران با نگاه درون‌زا و برون‌نگر دیده‌شده و احداث دو شهرجدید نیز در این برنامه پیش‌بینی‌شده است که به‌زودی ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنین آن آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم که استقرار صنایع در مناطق ساحلی که آب‌دارند به‌عنوان سیاستی پابرجا است تا سرمایه‌گذاران اعتماد کنند و این انتقال‌ها صورت بگیرد.

اسلامی توضیح داد: درحال‌حاضر بسیاری از صنایع ازجمله فولاد در کشور هستند که مشکل آب‌دارند و برای مناطق خود بحران ایجاد کرده‌اند که این‌ها باید به مناطق ساحلی استان‌های جنوبی انتقال یابند تا هم بحران آب در مناطق مختلف کشور برطرف شود و از سوی دیگر تقاضا برای ایجاد صنایع فولاد در شهرهای مختلف کاهش یابد.

او همچنین اعلام کرد: در دولت درخصوص طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران بحث و بررسی‌های مفصلی انجام‌شده است که ضرورت تصویب کلیات این طرح را دوچندان می‌کند.

حجتی، وزیر جهادکشاورزی نیز با یادآوری اینکه ۵۵ درصد صید و صیادی کشور در سواحل مکران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سواحل مکران از ظرفیت گسترده‌ای برای پرورش ماهی در دریا و پرورش میگو برخوردار است که اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد با مشارکت بخش‌خصوصی شاهد توسعه در این‌گونه فعالیت‌ها خواهیم بود.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد پروژه‌های طرح توسعه سواحل مکران طی ۹ ماهه سال ۹۷ ارائه شد و توضیحاتی نیز درخصوص پروژه‌های زیرساختی طرح توسعه سواحل مکران نظیر احداث راه‌آهن، جاده‌سازی، توسعه بندر شهید بهشتی، ‌ انتقال آب و احداث سد و نیروگاه بیان گردید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.