| کد خبر: 180220 |

◄ اجرای طرح مطالعات مدیریت سرعت در راه‌های قم

با حضور کارشناسانی از سازمان بهداشت جهانی (w.H.0)، نخستین مرحله از طرح مطالعاتی مدیریت سرعت، در سطح محورهای آزادراه و جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – سلفچگان و کمربندی قم – اراک استان قم اجرا شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، نخستین مرحله از طرح مطالعاتی مدیریت سرعت در سطح راهه‌ای استان قم اجرایی شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، جواد هدایتی ضمن اعلام این خبر افزود: با حضور کارشناسانی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) و به‌منظور بررسی و ارائه طریق جهت افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای، طرح مطالعاتی مدیریت سرعت (تناسب سرعت، راه و خودرو) در سطح تعدادی از محورهای مواصلاتی استان قم اجرا شد.

 وی ادامه داد: در این مرحله از طرح که مدیران و کارشناسانی از سازمان متبوع بر نحوه ارائه و بررسی داده‌های مطالعاتی نظارت و اشراف داشتند، محورهای آزادراه و جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – سلفچگان و کمربندی امام علی شهر قم مورد بازدید قرار گرفتند.

هدایتی در توضیح بیشتر این طرح اظهار کرد: با توجه به تعریف سرعت مطمئن در محدوده راهه‌ای کشور و تناسب آن با نوع خودرو و راه مرتبط و ضرورت بازنگری در المانهای جاده‌ای، اعم از تابلوهای ترافیکی، وضعیت راه، تعداد و عرض باند، وضعیت شانه راه، تعداد و محل دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها، رویه آسفالتی و ...همچنین رفتار ترافیکی رانندگان و کاربران جاده‌ای، اجرای این طرح با همکاری سازمان بهداشت جهانی در دستور کار قرار گرفت.

 وی در خصوص نوع و دلیل انتخاب استان‌های موردمطالعه در راستای اجرای این طرح نیز عنوان کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته که متناسب با تنوع اقلیم‌های جغرافیایی کشور هست مقرر گردید محورهای مواصلاتی هفت استان مورد بازدید و بررسی مطالعاتی قرار گیرند.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص میزان و نوع همکاری سازمان بهداشت جهانی درراستای اجرای این پروژه مطالعاتی جاده‌ای نیز عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی با انتخاب و تقبل هزینه‌های اعزام کارشناس و مطالعات صورت گرفته، تاکنون در چند کشور جهان همکاری‌های گسترد ه ای را به عمل‌آورده است.

 هدایتی خاطرنشان ساخت: پس از بررسی و مطالعات مقدماتی و جمع‌بندی توسط دستگاه‌های ذی مدخل (راهداری و حمل‌ونقل – پلیس‌راه) و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، نسبت به ارائه راهکار اقدام و در صورت تناسب سنجی طرح، عملیات اجرایی آن به طرق موضوعه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.