| کد خبر: 180165 |

◄ ظرفیت جابه‌جایی بار بنادر ایران به ۲۳۳ میلیون تن رسید

مدیرکل اطلاعات، آمار و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی آمار کاملی از پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه حمل‌ونقل تا پایان سال 96 (نسبت به اول انقلاب) ارائه داد.

تین نیوز

مدیرکل اطلاعات، آمار و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی آمار کاملی از پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه حمل‌ونقل تا پایان سال 96 (نسبت به اول انقلاب) ارائه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، مهدی قربانی در نشست بررسی عملکرد حوزه مسکن و حمل و نقل در چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: ظرفیت جابه‌جایی بار در بنادر ایران تا پایان سال گذشته به ۲۳۳ میلیون تن و ظرفت جابه‌جایی مسافر  به ۲۴ میلیون نفر رسیده است.

او افزود: در چهل سال گذشته، سالانه پنج میلیون و پانصد هزار تن به ظرفیت جابجایی بار افزوده شده است.

مدیرکل اطلاعات، آمار و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی درخصوص ناوگان هوایی ایران نیز گفت: تعداد هواپیمای فعال به ۱۴۳ هواپیمای فعال رسیده است و میزان جابه‌جایی مسافر از ۳ میلیون نفر در سال پیروزی انقلاب اسلامی به ۲۴ میلیون نفر رسید و پرواز‌های عبوری از فراز کشور که ۳۱ هزار پرواز بود به ۴۳۷ هزار پرواز در پایان سال ۹۶ رسید.

قربانی درخصوص توسعه ریل گفت: میزان ریل به ۱۱ هزار و ۶۱ کیلومتر رسیده و سالانه به‌طور متوسط ۱۶۶ کیلومتر به این شبکه افزوده شده است.

او با بیان این‌که میزان لوکوموتیو، واگن مسافری و باری  به ۹۱۷، دو هزار و ۳۴ و ۲۴ هزار و ۵۴۶ دستگاه در سال ۹۶ رسیده است گفت: میزان جابه‌جایی مسافر و بار در پایان سال گذشته این میزان به ۲۴ میلیون مسافر و ۴۶.۷ میلیون تن بار رسیده است.

این مقام مسئول و هم‌چنین در مورد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تعداد کامیون به ۳۳۸ هزار دستگاه رسیده و میزان جابه‌جایی در جاده‌ها به ۱۵۴ میلیون مسافر و ۴۲۸ میلیون تن بار رسیده است و ترانزیت جاده‌ای نیز  به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

قربانی میزان آزادراه‌های ساخته شده را ۲ هزار و ۴۰۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: میزان بزرگراه‌ها با رشد ۹۷ برابری نسبت به ابتدای انقلاب به ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر رسیده است.

او هم‌چنین درباره راه‌های روستایی کشور نیز گفت: میزان راه‌های روستایی آسفالت شده به ۱۲۸ هزار و ۱۳۸ کیلومتر رسیده است و پس از انقلاب سالانه به‌طور متوسط، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.