| کد خبر: 180086 |

◄ وقتی داروغه صنف رانندگان، فاقد کارت هوشمند فعال است!

غیر فعال بودن کارت هوشمند بدین معناست که شخص مورد نظر بر اساس قانون سازمان راهدرای و حمل‌ونقل جاده‌ای راننده نیست.

تین نیوز

رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در حالی از نداشتن کارت هوشمند فعال توسط یک عضو هیئت مدیره یکی از تشکل‌های صنفی مرتبط با خود خبر داده‌اند که به گفته آنان طبق قانون، وی برای حضور در این تشکل، باید دارای کارت هوشمند فعال(راننده) باشد.

به گزارش تین‌نیوز، در برخی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی مرتبط با رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، تصویری از کارت هوشمند غیر فعال«ن-س» یکی از اعضای هیئت مدیره یک تشکل صنفی مرتبط با رانندگان  منتشر شده و در توضیح آن خطاب به رانندگان کامیون آمده است: داروغه صنف، فاقد کارت هوشمند فعال است.

به گفته آنان غیر فعال بودن کارت هوشمند بدین معناست که شخص مورد نظر بر اساس قانون سازمان راهدرای و حمل‌ونقل جاده‌ای راننده ناوگان عمومی نیست. در حالی‌که تشکل مورد نظر مربوط به رانندگان ناوگان عمومی حمل کالاست.

در توضیح این موضوع، عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران می‌گوید: همچنان که فردی که فاقد مدرک پزشکی است نمی‌تواند عضو سازمان نظام پزشکی شود، کسی که راننده بخش حمل‌ونقل عمومی نیست نیز نمی‌تواند رئیس یک تشکل مرتبط با رانندگان این بخش شود.

به گفته خانعلی، زمانی که یک راننده عادی خواستار انجام فعالیت حرفه‌ای در بخش حمل بار و مسافر می‌شود برای این‌کار نیاز به مجوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد که این مجوز همان کارت هوشمند است و برای ادامه این فعالیت نیز باید این کارت توسط سازمان تمدید شود.

پس از انتشار این خبرها در گروه‌های تلگرامی، برخی رانندگان با تاکید بر این‌‌که جایگاه انجمن‌های صنفی به‌عنوان یک جایگاه حقوقی از نظر دستگاه‌های دولتی بسیار حائز اهمیت است، خطاب به فعالان این بخش عنوان کردند «برای دانستن چرایی تحولات آینده صنف و چگونی حضور افراد در جایگاه‌های صنفی، از هم اکنون باید با عینک تیزبینی تحرکات و تحولات صنفی را زیر نظر داشت».

علیرضا سمنانی کامیوندار و راننده نیز با درج پیامی در این مورد در کانال تلگرامی خود، در بخشی از این مطلب تاکید کرده است: عدم عضویت و حضور شایسته و عدم حمایت رانندگان و کامیونداران در فعالیت‌های صنفی زمینه حضور افراد ... را در صنف مهیا کرده و بر طبق تجربیات تلخ گذشته شاهدیم که این گونه افراد صنفی از همین عدم حضور سواستفاده کرده و با رخنه و نفود به تشکلات، زمینه فساد، تبانی و یا تشکیل انجمن ضعیف و افسرده را فراهم ساخته‌اند.

وی افزوده است: سوال اینجاست: به‌راستی مسبب حضور افراد منفعت طلب در جایگاه‌های صنفی کیست؟ چرا حق ما پایمال شده؟چرا صنف قوی نداریم؟کجا و چه وقت باید مدافع صنف باشیم؟ نقش و سهم ما در یک صنف پویا چیست؟  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    به اقای خانعلی سلام برسانید و به ایشان بفرمایید که بعضی از انجمنها هیئت مدیره هاش ده سال است که بازنشست شده اند و هنوز هم در راس کار تشریف دارند و بعضی از همین انجمن هم بیمه خود را به عناوین مختلف و به اسم شغلهای دیگر از طریق درامد انجمن واریز میکنند...
    گر مست گیرند ...هر انچه هست گیرند

    • محسن 0 0

      اقای به اصطلاح محسن شبهاهتهای رفتاری بسیاری ما بین شما و خان بزرگ هست.
      یکی از آنها اینه که برای رسیدن به هدف دست به هر کاری میزنید.
      هجوم فتنه های زندگانی
      به من آموخت علم زندگانی

      نگردد شاخه بی بن برومند
      زتو جهل و عمل باید ز من پند

  • مدیر 0 0

    لطفا هرچه سریعتر نسبت حذف این پست اقدام کنین.باتشکر

  • محسن 0 0

    اقای محسن شما اشاره کردید به آقای خانعلی سلام برسونن.
    دقیقا کی باید به آقای خانعلی سلام برسونه؟؟