| کد خبر: 180073 |

مشکل نقل و انتقالات مالی بین ایران و سوریه حل می‌شود

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با اشاره به توافق‌نامه همکاری راهبردی بین دو کشور، گفت: مشکل نقل و انتقالات پولی و مالی بین ایران و سوریه حل خواهد شد.

تین نیوز

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با اشاره به توافق‌نامه همکاری راهبردی بین دو کشور، گفت: مشکل نقل و انتقالات پولی و مالی بین ایران و سوریه حل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمد سامر الخلیل امروز در همایش مشترک ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ما خوشحالیم که فعالیت‌ زیادی از نظر اقتصادی بین دو کشور ایران و سوریه شکل گرفته، در حالی که در گذشته این فعالیت‌ها چندان قابل توجه نبود.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با بیان اینکه اولین دیدار تاجران دو کشور حدود 3 ماه پیش اتفاق افتاد، گفت: امروز ما به یک موافقت‌نامه استراتژیک اقتصادی بلند مدت رسیده‌ایم که در آن همه زمینه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و مالی مطرح شده است.

سامر الخلیل بیان داشت: این موافقتنامه قراردادهای گذشته بین دو کشور را تکمیل و برای آن قانون‌گذاری می‌کند و همچنین مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در آن مطرح شده است.

وی بیان داشت: در ماه آینده شاهد تشکیل جلسه کمیته سرمایه‌گذاری ایران و سوریه خواهیم بود که این کمیته در هفت سال گذشته تشکیل جلسه نداده و امیدواریم نتایج آن بزودی پدیدار شود.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: امیدواریم روابط اقتصادی بین دو کشور به سطح روابط سیاسی برسد.

وی بیان داشت: سوریه در زمان جنگ بسیاری از زمینه‌های استراتژیک خود را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری از دست داد و بسیاری از کارخانجات سوریه از بین رفت به طوری که در زمینه‌های مختلف تولیدی دچار کمبود هستیم و این فرصتی را برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کند تا از طریق صادرات به سوریه و یا سرمایه‌گذاری کالاهای مورد نیاز ما را تامین کنند.

سامر الخلیل اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در بازار سوریه سرمایه‌گذاری  کنند و حتی می‌توانند کالاهای خود را از طریق این کشور به سایر کشورها صادر کنند.

وی گفت: سوریه با توجه به نیروی کار کشوری ارزان است و بنابراین فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری برای ایرانیان فراهم می‌کند.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه  با اشاره به امضای توافق‌نامه همکاری راهبردی بین دو کشور گفت: این موافقت‌نامه زمینه خوبی را برای همکاری بین دو کشور ایجاد کرده به طوری که هیچ مانعی برای توسعه فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه وجود ندارد.

سامرالخلیل در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات تجاری بین دو کشور نقل و انتقالات مالی است، گفت: در زمان جنگ بانک‌های سوریه دچار تحریم شدند همانطور که بانک‌های ایرانی اکنون در شرایط تحریم هستند، اما با این وجود انتقالات مالی و پولی با سوریه ادامه داشت و سوریه توانست در سال 2017 به 103 کشور کالا صادر کند و مبالغی را در زمینه واردات و صادرات به دست آورد.

وی با اشاره به ایجاد کانال ویژه مالی بین دو کشور ایران و سوریه گفت: یکی از بندهای موافقت‌نامه مذکور در مورد ارتباطات بانکی است و موضوع نقل و انتقالات مالی حل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.