| کد خبر: 180057 |

◄ نشست هم‌اندیشی «جشنواره راه‌آهن و رسانه» برگزار شد

اولین نشست هم‌اندیشی «جشنواره راه‌آهن و رسانه» صبح امروز برگزارشد.

تین نیوز

اولین نشست هم‌اندیشی «جشنواره راه‌آهن و رسانه» صبح امروز برگزارشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این نشست با حضور حسین عاشوری معاون شرکت راه‌آهن، خبرنگاران حوزه حمل‌ونقل، صادق سکری مدیرکل روابط عمومی این شرکت و اعضای روابط عمومی دقایقی قبل به کار خود پایان داد.

نخست مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن درباره دلایل برگزاری این نشست در سخنانی گفت: ما این نشست را به‌منظور هم‌فکری بیشتر و بهتر با رسانه‌ها برگزار کردیم و این جشنواره برای اولین بار در حوزه ریلی برگزار خواهد شد.

صادق سکری افزود: محورهای این جشنواره مشخص است و برای برگزاری این جشنواره در همه مراحل، با تشکیل شورای فرهنگی و اطلاع‌رسانی از نظر خبرنگاران محترم استفاده خواهیم کرد.

حسین عاشوری افزود: کار در راه‌آهن را از سایر حوزه‌ها متفاوت ببینید. چراکه خود من نیز در این 23 سال همواره به کارم عشق ورزیده‌ام و همه سختی‌های آن را هضم کرده‌ام و اگر نیمه شب هم بگویند برای فلان قطار خدایی نکرده اتفاقی افتاده ناراحت نمی‌شوم و آن کار را با لذت پیگیری می‌کنم.

 این مقام مسئول تصریح کرد: وقتی که می‌گوییم جابه‌جایی باربه وسیله حمل‌ونقل ریلی یک‌هفتم جاده مصرف سوخت دارد، یا اینکه ایمنی حمل‌ونقل ریلی 50 برابر جاده است و یا وقتی از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گوییم، پس هرچه بهتر در این حوزه کار کنیم عملا خدمت بهتر و بیشتری را ارائه داده‌ایم.

عاشوری اضافه کرد: این احساس در اهالی قلم نیز باید نمودار باشد و هرچند که این بخش دارای نواقص زیادی است اما رسانه‌ها باید مردم را مطالبه‌گر بار بیاورند.

او توضیح داد: مطالبه‌گری یعنی اینکه مردم بگویند در طول این صد سالی که از عمر احداث راه‌‌‌آهن می‌گذرد چرا به تناسب نیاز جامعه خطوط گسترش پیدا نکرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در همه این سال‌ها در اسناد بالادستی گفته‌اند که بخش ریلی اهمیت دارد اما زمان تخصیص منابع به این بخش توجه جدی نمی‌شود.

عاشوری اضافه کرد: لذا اصحاب قلم باید به کمک این بخش بیایند تا توجه جدی‌تری به این بخش صورت بگیرد. اینها هم مربوط به رسانه‌های مکتوب و هم رسانه‌های مجازی است و لذا دست یاری به سمت شما دراز می‌کنیم تا ان‌شاالله بتوانیم آینده بهتری را برای کشور بسازیم.

او خاطرنشان کرد: در برنامه‌های 20 ساله ذکر شده است که باید 25 هزار خط ریلی ایجاد شود و تا اکنون 12 کیلومتر احداث شده است. پس زمان کوتاهی باقی مانده است و ما باید خطوط را توسعه دهیم و ناوگان را نیز افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.