| کد خبر: 180015 |

◄ نیمه بهمن‌ماه موعد تصویب دفترچه تعرفه عوارض شهرداری و دهیاری و اطلاع‌رسانی آن به عموم مردم

دفترچه تعرفه عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تا نیمه بهمن ماه تصویب و به اطلاع عموم برسد.

تین نیوز

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیمه بهمن‌ماه را موعد تصویب دفترچه تعرفه عوارض شهرداری و دهیاری توسط شوراهای اسلامی شهر و بخش و اطلاع‌رسانی آن به عموم مردم عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی‌اکبر اسدی ضمن بیان مطلب فوق گفت: با استناد به بند (16) ماده (80) قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی، تبصره (1) ماده (50) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و ماده (37) آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها،‌ تمامی‌ شوراهای اسلامی شهر و بخش مکلفند تا نیمه بهمن‌ماه سال جاری نسبت به تصویب دفترچه تعرفه عوارض شهرداری و دهیاری مربوطه برای اجرا در سال بعد اقدام کنند.

وی افزود: ضمنا شوراهای اسلامی شهر و بخش در راستای بهبود فضای کسب‌وکار باید تمامی عناوین عوارض که در سال آینده از مؤدیان دریافت می‌شود را از طرق مختلف به اطلاع عموم برسانند.

اسدی هم‌چنین اظهار کرد: به‌منظور کاهش پرونده‌های مفتوحه در دیوان عدالت اداری، ‌ضروری است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و بخش در تدوین و تصویب دفترچه تعرفه عوارض ضمن رعایت ضوابط مندرج در بخشنامه‌های ابلاغ‌شده، تمامی موارد را برای جلوگیری از تبعات حاصله موردتوجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که عناوین عوارض در تدوین تفاهم‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، لازم است از عناوین عوارض مندرج در بخشنامه وزیر محترم کشور و موارد ابلاغی استفاده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.