| کد خبر: 179991 |

با حضور کارشناسان و مسئولان شاغل در بخش فناوری اطلاعات:

◄ برگزار ی دوره آموزشی «امنیت سایبری» در حوزه پدافند غیرعامل

دوره آموزشی «امنیت سایبری» در حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد.

تین نیوز

دوره آموزشی «امنیت سایبری» در حوزه پدافند غیرعامل، در راستای اجرای بند هفتم سیاست‌های کلی ابلاغی در نظام پدافند غیرعامل، امروز در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی، در این دوره که با همکاری مرکز توسعه، آموزش و فناوری و از سوی کمیته پدافند غیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد، کارشناسان و مسئولان شاغل در بخش فناوری اطلاعات شرکت راه‌آهن با مفهوم پدافند غیرعامل و مصداق‌های آن در این حوزه، اینترنت اشیاء، حملات امنیتی و حفظ امنیت سیستمها آشنا و موضوعات مختلفی در این زمینه بررسی شد.

هم‌چنین حمیدرضا کاوسی از اساتید مورد تایید سازمان پدافند غیرعامل و عضو انجمن علمی این سازمان در این دوره یک‌روزه، دلایل فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی و چگونگی به‌کارگیری اصول ضوابط پدافند غیرعامل در بخش‌های دولتی و غیردولتی را تشریح و تأکید کرد: آشنایی با این اصول موجب می‌شود تا به هنگام بحران از خسارات ناشی از تهدیدها جلوگیری و یا میزان آن به حداقل رسانده شود.

وی بابیان این‌که در پدافند سایبری، به‌کارگیری جنگ‌افزارها مطرح نیست، افزود: با آشنایی با اصول پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی، می‌تواند مانع از ورود خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی شده و پایداری را افزایش دهد.

کاووسی گفت: در حقیقت می‌توان با آموزش اصول پدافند غیرعامل در جامعه ژن آمادگی دفاع در برابر تهدید و تهاجم را درون ساختار کشور ایجاد کرد.

وی بابیان ضرورت مدیریت ریسک در کشور، گفت: از سال ۱۹۵۷ تاکنون در دوره عصر اطلاعات قرار داریم که ویژگی آن داشتن اطلاعات الکترونیکی و دیجیتالی است. ازاین‌رو وجود دیتاهای مختلف در فضای سایبری ایجاب می‌کند که برای حفظ امنیت سازمانی و درنتیجه امنیت ملی، توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.