| کد خبر: 179979 |

تلاش‌های دیپلماتیک جواب داد:

◄ ترکمنستان کامیون‌های ایرانی را از پرداخت عوارض معاف کرد

با رایزنی‌های وزارت امور خارجه سرانجام ترکمنستان کامیون‌های ایرانی را از پرداخت عوارض 150 دلاری معاف‌کرد.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین نیوز و بر اساس اعلام گمرک ایران هم‌چنین رایزن بازرگانی سفارت ایران در ترکمنستان با اشاره به تصمیم عشق‌آباد برای وضع عوارض جدید ۱۵۰ دلاری برای ورود کامیون‌ها به ترکمنستان اعلام کرد که این عوارض مشمول کامیون‌های ایرانی نمی‌شود.

پیش‌تر فعالان ترانزیتی در گفت‌وگوهای متعدد با تین نیوز نسبت به کارشکنی ترکمنستان و سنگ‌اندازی این کشور در مسیر صادرات ایران گلایه کرده بودند و خواستار کمک‌های دیپلماتیک برای بهبود روابط حمل‌ونقلی دو کشور بودند.

 رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری نیز هفته گذشته خبر داد که در رابطه با کشور ترکمنستان با توجه به افزایش یک‌جانبه اخذ عوارض از ناوگان ترانزیتی ایرانی در خاک ترکمنستان از ۱ به ۱.۵ دلار، سفیر ترکمنستان با درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و حضور در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیدار و در خصوص رفع موانع ترانزیتی و توسعه روابط حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور گفت‌وگو شد.

او گفته بود در رابطه با نارضایتی رانندگان ناوگان ایرانی عبوری از مرز ترکمنستان و افزایش ۶۰۰ دلاری هزینه‌های آن‌ها نیز در بخش‌نامه ابلاغی ۱۵ تیرماه، بارگیری کامیون‌های ترکمنی که مبادرت به حمل کالای ترانزیتی ترکمنستان و صادراتی ایران از داخل پایانه‌های مرزی ایران راداشتند ممنوع شد؛ اما مجدد از آن‌ها دعوت شد تا برای رفع این مشکل درجلسات حضور یابند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 1 0

    سلام از مسئولین خواهش دارم که ورود ماشین های خالی ترکمنستان را جلوگیری کنند یا لااقل با کشور خودشان را بزنند نه بار از ایران به مقصد ازبکستان این رانندگان ایران در حوزه شرق کشور خدای نابود شده اند بارها به گمرک سرخس اعلام کره ایم اما هیچ مدیری جوابگو نبوده است من یک طرح دارم در حیطه ترانزیت اگر دولت از طرحم استقبال کند ترانزیت ما و صادرات ما و حمل و نقل مشود سلالنه برای کشور تلیارد ها درامد برساند