| کد خبر: 179971 |

◄ کاهش زمان «سیر» قطارهای برنامه‌ای، از یک هفته به 53 ساعت

توسعه قطارهای برنامه‌ای و مستقیم از مسیر بندرعباس-سرخس دستاورد مهم راه‌آهن در جهت کاهش زمان حمل کالاهای ترانزیتی از یک هفته به 53 ساعت است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خراسان، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر را برنامه مهم مسئولان و فعالان حمل‌ونقل ریلی عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدهادی ضیایی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما توسعه قطار برنامه‌ای و مستقیم به‌ویژه از مرزهای پرتردد ریلی باری همچون مسیر بندرعباس تا سرخس را دستاورد مهم راه‌آهن در جهت کاهش زمان حمل کالای ترانزیتی دانست و در ادامه افزود: با ایجاد این امکان در سال گذشته، مدت‌زمان حمل کالا  در این مسیر از یک هفته در سال‌های گذشته به 53 ساعت رسیده است.

ضیایی‌مهر با تاکید بر اینکه برای مشتریان قیمت، زمان، ایمنی و امنیت مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب شیوه حمل است، اضافه کرد:  خوشبختانه هر سه این اهداف در کریدورهای ریلی ایران حاصل شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تاکید کرد: البته از همین ظرفیت‌های موجود که در موازات با جاده هستند هم باید استفاده بهینه بشود.

ضیایی‌مهر تصریح کرد: بخش مهمی از کالاهای کشور چین در کشور ما مصرف می‌شود و بخشی نیز از کریدورهای ما به اروپا می‌روند؛ بنابراین ظرفیت بالایی در این مسیرها وجود دارد و در حوزه حمل‌ونقل کانتینری ریلی هم می‌شود ظرفیت را افزایش داد و به این طریق به اقتصاد کشور کمک کرد.

این مقام مسئول در راه‌آهن ادامه داد: ترانزیت ما با کشورهای کشورهای آسیای میانه از سه مسیر ریلی سرخس، لطف‌آباد، اینچه‌برون و اخیرا هم از مرز آستارا برقرار است اما استفاده از این ظرفیت‌های ایجادشده مساله دیگری است که باید به آن توجه شود.

ضیایی‌مهر خاطرنشان کرد: راه‌آهن تعاملات خوبی با کشورهای آسیای میانه برقرار کرده است و به‌رغم شرایط کنونی به‌حمدلله روابط حسنه است و این کشورها هم برای همکاری با ما اعلام آمادگی می‌کنند چراکه حجم بار در این مسیر بسیار زیاد است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تدوین یک نظام تعرفه‌ای در حوزه باری را که حاصل جمع‌بندی نظرات انجمن‌ها و راه‌آهن و... باشد را نیز یک ضرورت در راه تسهیل و تسریع شبکه حمل ریلی باری عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.