| کد خبر: 179952 |

استیضاح وزیر کشاورزی قطعی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فردا وزیر جهاد کشاورزی در مجلس استیضاح می‌شود اما مشخص نیست که رئیس‌جمهور برای دفاع از وی به مجلس می‌آید یا خیر.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه مجلس  گفت: فردا وزیر جهاد کشاورزی در مجلس استیضاح می‌شود اما مشخص نیست که رئیس‌جمهور برای دفاع از وی به مجلس می‌آید یا خیر.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آخرین وضعیت استیضاح محمود حجتی در مجلس، گفت : استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار جلسه علنی فردا (یکشنبه ۹ دی ماه) قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما شرایط را برای استیضاح فراهم کرده و معاونت قوانین و نظارت مجلس هم آماده برگزاری این جلسه هستند، افزود: از وزیر جهاد کشاورزی جهت حضور در جلسه فردا دعوت به عمل آمده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره احتمال حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای دفاع از حجتی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه، ما از رئیس‌جمهور دعوت می‌کنیم که در این جلسه حضور یابد اما این مسئله تحت اختیار رئیس‌جمهور است که در این جلسه حضور یابد یا خیر و الزامی در این باره وجود ندارد.

یوسف‌نژاد درباره احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تنها در صورتی استیضاح حجتی منتفی می‌شود که تعداد امضاهای متقاضیان این استیضاح به صفر برسد و حتی اگر یک نفر هم باقی بماند، این استیضاح انجام می‌شود. طبق آیین نامه مجلس متقاضیان استیضاح و وزیر هر کدام برای بیان اظهارات خود در جلسه استیضاح دو ساعت فرصت دارند که می‌توانند ۹۰ دقیقه در ابتدا و ٣٠ دقیقه در انتها صحبت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین وزیر می‌تواند بخشی از وقتش را به دو نماینده اختصاص دهد و دو نفر از استیضاح کنندگان نیز پس از ۹۰ دقیقه ابتدایی می‌توانند در پایان هر کدام در ۱۵ دقیقه در توضیح دلایل استیضاح سخنرانی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.