| کد خبر: 179945 |

◄ چرا مدیریت جدید علوم تحقیقات تله کابین را حذف کرد؟

طرح استفاده از تله کابین با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد ناگهان متوقف شد، این پروژه می‌توانست مسیر 7 کیلومتری اتوبوس‌ها را به 1800 متر کاهش دهد و بنا به گفته دانشجویان از بروز مشکلاتی که اتوبوس‌های فرسوده ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند.

تین نیوز

 دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، گفت: طرح استفاده از تله کابین می‌توانست از مرگ8 دانشجو جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی کرونی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: چرا طرح جایگزینی تله‌کابین با اتوبوس‌های فرسوده دانشگاه علوم و تحقیقات نیمه کاره ماند؟ در حالی که این طرح می‌توانست از بروز حوادثی از این دست جلوگیری کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح استفاده از تله کابین با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد ناگهان متوقف شد، افزود: این پروژه می‌توانست مسیر 7 کیلومتری اتوبوس‌ها را به 1800 متر کاهش دهد و بنا به گفته دانشجویان از بروز مشکلاتی که اتوبوس‌های فرسوده ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند.

کرونی با تاکید بر اینکه پروژه ساخت تله کابین با ایجاد برخی سازه‌های آن در سال 95حدود 80 درصد پیشرفت داشت و فقط 3 ماه دیگر تا تکمیل آن باقی مانده بود، افزود: در این طرح 72 کابین 8 نفره در زمان 11 دقیقه امکان جابه‌جایی دانشجویان را داشتند. اما متاسفانه به هر دلیلی این کار به اتوبوس‌ها سپرده شد و 15 دستگاه اتوبوس فرسوده مسئولیت جابه‌جایی دانشجویان را برعهده گرفتند که سرانجام با حادثه روز سه‌شنبه نبود ایمنی در این بخش از حمل‌ونقل دانشجوئی ثابت شد.

به گفته کرونی، بدون نیاز به 15 دستگاه اتوبوس چهار ایستگاه تله کابین تمام دانشکده‌های دانشگاه علوم تحقیقات را در 7 کیلومتر پوشش می‌داد و کار جابه‌جائی در دانشکده‌های ابتدایی را نیز تاکسی‌ها می‌توانند پوشش دهند و نیازی به اتوبوس آن‌هم از نوع فرسوده نبوده است.

به گزارش تین‌نیوز، حادثه روز سه‌شنبه دانشگاه علوم تحقیقات واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و شهردار سابق مشهد یکی از کسانی است که مطالبه‌گری برای آینده را نیز خواستار شده و در صفحه اینستاگرام شخصی خود از شهردار تهران خواسته است به نمایندگی از طرف شهرداری‌های کشور به هیئت وزیران پیشنهاد دهد تا تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها را موظف کند ظرف یک‌سال برای ساختمان‌هایی که ساخته‌اند پایان‌کار اخذ کنند و مدیران فعلی را در مسئولیت پذیری حوادث آینده شریک کنند.

 وی با اشاره به مطالعات بیست سال گذشته که توسط کارشناسان ژاپنی جایکا برای تهران انجام شده است، معتقد است غالب این ساختمان‌ها در مقابل حوادث غیر مترقبه مصونیت ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.