| کد خبر: 179932 |

◄ احداث پل بازشو ریلی بر روی اروند

برای احداث خط ریلی شلمچه-بصره باید یک پل بازشو بر روی اروند احداث بشود. سید محمد موسوی، مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن کشور با اعلام این خبر افزود: طرح اتصال شلمچه به بصره شامل 35 کیلومتر است که با احداث این خط ریلی بندر بصره به بنادر خرمشهر، آبادان و بندر امام‌خمینی متصل می‌شود.

تین نیوز

برای احداث خط ریلی شلمچه-بصره باید یک پل بازشو بر روی اروند احداث بشود. سیدمحمد موسوی، مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن کشور با اعلام این خبر افزود: طرح اتصال شلمچه به بصره شامل 35 کیلومتر است که با احداث این خط ریلی بندر بصره به بنادر خرمشهر، آبادان و بندر امام‌خمینی متصل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، موسوی به تصمیم‌گیری‌های لازم برای بهسازی برخی خطوط در شبکه ریلی استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در سال آینده بازسازی خطوط ایستگاهی در دو منطقه بندر امام‌خمینی (ره) و سربندر اجرایی خواهد شد که پیش‌بینی و برآورد لازم در این خصوص انجام‌شده است.

او با اشاره به اهمیت راه‌آهن جنوب، گفت: ویژگی خطوط راه‌آهن در این منطقه باعث شده تا چند تقاطع هم‌سطح در محدوده خوزستان پیش‌بینی شود.

این مقام مسئول در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین برنامه راه‌آهن را توسعه ریلی دانست و گفت: علاوه‌بر دوخطه کردن مسیرهای ریلی در منطقه جنوب، اتصال شبکه ریلی عراق به ایران درحال پیگیری است.

او در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر روند اجرایی طرح‌های ریلی کشور گفت: به‌طورقطع تحریم تأثیراتی درروند اجرای طرح‌های ریلی کشور داشته؛ اما استفاده از توان مهندسی داخلی در ساخت تجهیزاتی مانند ریل، سوزن و دیگر ادوات خاص وارداتی باعث شد تا این تأثیرات در بخش خط و سازه‌های فنی حداقلی باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.