| کد خبر: 179921 |

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت:

◄ تامین زیرساخت های حمل ونقل برعهده بخش خصوصی نیست

پتانسیل سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل به علت حضور و گستردگی در زندگی شهروندان بسیار بالا است.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حوزه حمل‌ونقل دارای بیشترین نرخ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. گفت: حضور بخش خصوصی در حمل‌ونقل زمینی نزدیک به 100 درصد و در سه بخش ریلی، هوایی و دریایی نیز رقم قابل‌توجهی است.

به گزارش تین نیوز، مسعود خوانساری بابیان مطلب فوق گفت: پتانسیل سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل به علت حضور و گستردگی در زندگی شهروندان بسیار بالا است.

وی بابیان اینکه حمل‌ونقل برای شکوفایی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است. گفت: این زیرساخت‌ها باید توسط دولت انجام شود.

خوانساری گفت: اگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل تأمین شود بخش خصوصی آمادگی کافی برای حضور در بخش را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بابیان اینکه تحریم و نوسانات قیمت ارز تأثیر زیادی بر توان و ظرفیت حضور بخش خصوصی گذاشته است گفت: دولت باید گام‌های خوبی در تثبیت نرخ ارز و کاهش اثرگذاری تحریم‌ها بر بخش خصوصی داشته باشد.

به گفته خوانساری پرداخت قیمت‌های کنونی بلیت‌ها با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بالاتر از توان شهروندان است و باید دولت در تعدیل قیمت‌های حمل‌ونقل فعال تر عمل کند.

وی بابیان اینکه بخش خصوصی برای حضور در پروژه‌های ملی نیازمند مشوق و ارائه تسهیلات است. گفت: اگر پروژه‌های ملی برای بخش خصوصی سودآوری نداشته باشد حضور آن در عرصه‌های ملی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

خوانساری همچنین گفت: حمل‌ونقل بدون حضور بخش خصوصی به نقطه هدف نمی‌رسد بنابراین نیاز است دولت نگاهی به تأمین زیرساخت این حوزه داشته باشد و راه را برای حضور بخش خصوصی هموارتر کند.

منبع: اتاق بازرگانی تهران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.