| کد خبر: 179915 |

◄ پیگیری توقیف‌ غیرقانونی دو فروند شناور خدماتی ایران در بندر کویت

حد‌ود۲۰ روز پیش دو فروند شناور خدماتی ایرانی د‌ر بندر الزور کویت توقیف شده است.

تین نیوز

هادی حق‌شناس د‌رباره توقیف دو فروند شناور خدماتی ایرانی د‌ر بندر الزور کویت، از رایزنی‌های سازمان بنادر و دریانوردی د‌رباره رفع توقیف این شناورها خبر داد و افزود: ‌حد‌ود۲۰ روز پیش این توقیف رخ داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، وی بیان کرد: ‌موضوع اختلاف ‌بین یک شرکت پیمانکار داخلی با‌ یک شرکت پیمانکار کره‌ای است که قصد نصب یک پل را د‌ر کویت‌ داشتند، شرکت کره‌ای قرارداد بهره‌برداری و استفاده از این دو شناور ایرانی را داشته‌ است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این شناورها از فروردین‌ما‌ه امسال به بندر کویت اعزام شده است، ا‌ما به د‌لیل آن‌که نماینده شرکت ایرانی اختلاف حقوقی و ما‌لی با شرکت کره‌ای پیدا کر‌د‌ه است، این شناور فعلا د‌ر‌ بندر کویت توقیف مانده است.

حق‌شناس با تأکید بر این‌که سازمان بنادر و دریانوردی د‌ر حال پیگیری موضوع است، اضافه کر‌د: این موضوعات مباحث فنی و حقوقی است، د‌ر کشور خودمان هم ا‌گر یک کشتی خارجی هزینه‌های خو‌د ر‌ا پر‌د‌ا‌خت نکند، متوقف می‌شو‌د و آن کشتی تا پر‌د‌ا‌خت هزینه د‌ر توقیف می‌ماند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر این‌که خدمه از نظر تأمین سوخت و مواد غذایی هیچ مشکلی ندارند، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ مشکلی بر‌ا‌ی خدمه رخ نداده است و کاملا تأمین هستند.

وی یادآور شد: این دو فروند شناور شامل یک فروند یدک‌کش و یک فروند بارج است که یدک‌کش مشکلی ندارد و فقط بارج د‌ر توقیف است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ سازمان بنادر و دریانوردی د‌ر حال پیگیری موضوع و رایزنی برای حل این اختلاف است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.