| کد خبر: 179907 |

◄ طرح توسعه دانشگاه تهران به کمیته فنی ۳ شورا می‌رود

به دلیل اهمیت توسعه دانشگاه تهران و همچنین بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تری که در برگیرنده تمامی جوانب باشد و در عین حال تامین کننده نظرات مردم و کسبه محل و همچنین موافقت اعضای عالی کمیته فنی ۳ شورای عالی شهرسازی و معماری باشد از دستور بررسی در نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خارج و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که با مخالفت اکثریت اعضای عالی کمیته فنی ۳ شورای عالی بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران از دستور نوزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خارج شد، گفت: بررسی دقیق‌تر برای پخته کردن موضوع در شورای‌عالی شهرسازی منوط به بررسی بیشتر در جلسات کمیته فنی شورای‌عالی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران با حضور اعضای عالی کمیته فنی ۳؛ سیدمحمد بهشتی، مهدی حجت عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مهندس فرجامی، سیدمحسن حبیبی، مهندس مخدوم، همچنین نمایندگان مردم و کسبه پیرامون دانشگاه تهران، نماینده وزارت کشور، مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش، دبیر کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و کارشناسان آن حوزه با حضور تهیه کنندگان طرح توسعه دانشگاه تهران در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

محمد سعید ایزدی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نشست فوق، ضمن استماع سخنان ارایه کنندگان طرح توسعه دانشگاه تهران، ضمن اعلام این مطلب که طرح توسعه دانشگاه تهران به دلیل مخالفت اکثریت اعضای عالی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از دستورکار هفته آتی شورای‌عالی شهرسازی و معماری خارج می‌شود، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع و همچنین بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تری که در برگیرنده تمامی جوانب باشد و در عین حال تامین کننده نظرات مردم و کسبه محل و همچنین موافقت اعضای عالی کمیته فنی ۳ شورای عالی شهرسازی و معماری باشد از دستور بررسی در نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خارج و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

ایزدی تاکید کرد: جلسات دیگری برای بررسی بیشتر ابعاد موضوع با حضور اعضای کمیته ۳ شورای‌عالی برگزار خواهد شد و ضمن نزدیک شدن نظرات اعضا، بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران برای طرح و اعلام نظر به شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌رود که متعاقبا زمان دقیق بررسی موضوع فوق به اطلاع عموم می رسد.

مخالفت نماینده وزارت کشور با طرح توسعه دانشگاه تهران

نماینده وزارت کشور در این نشست، اعلام کرد: نگاه اقتدارگرایانه در این طرح یکی از مواردی است که باید در مورد آن بازنگری صورت بگیرد. طرح توسعه دانشگاه تهران آنقدر بزرگ دیده شده است که در صورت اجرا، پارک لاله برایش حکم حیاط خلوت را پیدا می کند.

این مقام مسئول ضمن انتقاد از شهرداری، گفت: چطور می شود در شهر تهران، شهرداری به خودش اجازه بدهد بخشی از ملک مردم را از مالکیت آنها خارج کند.

وی به تخریب مدارس، دبیرستان ها، سینماها، تالارها، مراکز اقامتی، هتل ها و مراکز درمانی در صورت اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: از سوی نماینده وزارت کشور، مخالفت وزارت کشور را با طرح  توسعه دانشگاه تهران اعلام می کنم.

گفتنی است دانشگاه تهران طبق مصوبه سال‌های قبل کمیسیون ماده ۵ قرار بود از شمال تا بلوار کشاورز، از غرب تا خیابان کارگر، از جنوب تا خیابان انقلاب و از شرق تا خیابان وصال توسعه پیدا کند.

به گفته ایزدی مقرر شده بود دانشگاه تهران برای این محدوده، طرح تهیه کند و بر اساس طرح مصوب شروع  به اقدامات اجرایی کند. دانشگاه تهران در طول سال‌های گذشته بر اساس منابعی که از دولت گرفته اقدام به تملک پلاک‌ها در این محدوده کرد که به همین دلیل برای کسانی که در این محدوده زندگی می‌کنند مشکلات عدیده‌ای ایجاد شده است؛ به حدی که چند روز پیش قبل مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. بر این  اساس از نمایندگان مردم درخواست کردیم تا در جلسه شورای عالی شهرسازی حضور پیدا کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.