| کد خبر: 179824 |

◄ یک لاین همت یا حکیم BRT می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: درحال‌حاضر ادامه طرح زوج و فرد طرح آلودگی هوا را کاهش نمی‌دهد و ازنظر کارشناسی باید حذف شود و برای این‌که مسئله تردد زیادی را کنترل کنیم، عوارض را روی منطقه وضع می‌کنیم.

تین نیوز

شهرداری در تلاش است در دو بزرگراه بین تهران و کرج خط BRT راه‌اندازی کند. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: درحال مطالعه BRT در مسیر شهید همت و حکیم به سمت کرج هستیم و یک لاین این دو بزرگراه به BTR اختصاص داده خواهد شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورسیدآقایی با تأکید براین‌که طرح زوج و فرد از ابتدا باهدف کاهش آلودگی هوا ایجاد شد و کاهش ترافیک از اهداف آن نبود گفت: درحال‌حاضر ادامه این طرح آلودگی هوا را کاهش نمی‌دهد و ازنظر کارشناسی باید حذف شود و برای این‌که مسئله تردد زیادی را کنترل کنیم، عوارض را روی منطقه وضع می‌کنیم و مردم هم درجاهایی که می‌بینند دلیلی ندارد پول پرداخت کنند، از سفرشان خودداری می‌کنند و آلودگی و ترافیک کم‌تر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی مبنی‌براین‌که آیا ممنوعیت تردد می‌تواند تأثیر بهتری نسبت به شرطی‌سازی آن به ازای پرداخت پول داشته باشد، گفت: این‌طور نیست، چنان‌چه در مورد طرح جدید ترافیک هم این سؤال مطرح بود و دیدیم که پیش‌بینی ما به‌درستی محقق شد، چون طرح‌ترافیک سابق برپایه ممنوعیت بود وعده‌ای مجوز ورود داشتند وعده‌ای هم ورودشان ممنوع بود.

او بابیان این‌که در طرح‌ترافیک سابق ورود یک عده را ممنوع می‌کردند و به یک عده هم با رقمی پایین مجوز ورود می‌دادند، گفت: وقتی‌که امسال ورود به محدوده طرح‌ترافیک دارای قیمت روزانه شد، میزان ورود درمجموع کاهش‌یافت، زیراکسانی هم که منابع مالی زیادی دارند دلیلی ندیدند که پول خود را بی‌جهت دور بریزند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.