| کد خبر: 179746 |

اسلامی خبر داد؛

◄ افتتاح راه‌آهن رشت در هفته اول اسفند

وزیر راه‌و‌شهرسازی در جریان بازدید از قطار قزوین به رشت خبر داد که با رفع موانع ایستگاه‌ها این مسیر ریلی هفته اول اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

وزیر راه‌و‌شهرسازی در جریان بازدید از خط ریلی قزوین به رشت خبر داد که با رفع موانع ایستگاه‌ها این مسیر ریلی هفته اول اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز 3 آذرماه، با حضور در قطار تهران-رشت از مسیر ریلی تهران به قزوین و قزوین به رشت بازدید کرد.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از این مسیر ریلی در جمع خبرنگاران، گفت: راه‌آهن رشت یکی از پنج پروژه مهم ریلی است که دولت تدبیر و امید وعده تکمیل آن را داده بود.

وی با بیان این‌که پیش‌تر از این اتصال ریلی همدان-کرمانشاه و آذربایجان انجام شده است، گفت: اتصال گیلان و تبریز نیز به زودی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد که پروژه ریلی تهران-رشت با 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به نرخ ثابت تکمیل شده است، عنوان کرد: نکته حائز اهمیت این پروژه آن است که هم‌زمان  دو‌خطه‌کردن مسیر ریلی کرج به قزوین نیز در حال اجرا که در سال آینده وارد فاز اجرا می‌شود و به بدین طریق ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر در این مسیر ریلی دو برابر می‌شود.

اسلامی ادامه داد: از آن‌جایی که این مسیر در حال تکمیل است امروز برای بازدید شخصاً حاضر شدم تا شاهد روند تکمیل کارهای فنی و ساختمانی باشم.

او این محور را محوری استراتژیک دانست که باعث اتصال ایران به اروپا و آسیای میانه می‌شود و افزود: در حال بررسی هستم تا موانع و مشکلات فنی و ساختمانی این مسیر برطرف شود که در هفته اول اسفندماه شاهد افتتاح این مسیر باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.