| کد خبر: 179729 |

◄ واکنش مثبت بازار به اعلام قیمت جدید خودرو

با اعلام قیمت جدید 5 محصول شرکت ایران‌ خودرو در روز گذشته و تصمیم این شرکت موجب شد تا سیر صعودی قیمتی در بازار این 5 محصول متوقف و با افت قیمت این خودروها، بازار متلاطم این خودروها به ساحل آرامش نزدیک شود.

تین نیوز

بازار خودرو پس از گذشت ماه‌ها تلاطم قیمتی در روزهای اخیر با آرامش نسبی همراه شده و خبرها حاکی از واکنش مثبت بازار به اعلام قیمت جدید خودروسازان در بازار دارد.

به گزارش تین‌نیوز، ایران خودرو قیمت جدید 5 خودرو پر تقاضای خود را اعلام کرد. بر اساس آنچه انتظار می‌رفت اعلام نرخ جدید این خودروها، واکنش خوبی را در بازار به همراه داشته است به طوری که گزارش بازار خودرو نشان از افت قیمت برخی از این خودروها تا 5 درصد در بازار دارد.

بازار خودرو که ماه‌هاست به دنبال نوسانات ارزی و افت تولید خودروسازان سیر صعودی قیمت را در پیش گرفته بود همچنان در انتظار تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار برای اعلام قیمت جدید خودروهای زیر 45 میلیونی است در حالی که اختیار قیمت‌ گذاری محصولات بالای 45 میلیون تومان مدت زیادی است به خودروسازان واگذار شده است اما ابهامات و تاخیر شرکت‌ها در اعلام نرخ جدید این خودروها ماه‌هاست بازار این خودروها را با رشد چند برابری قیمت مواجه کرده بود.

با اعلام قیمت جدید 5 محصول شرکت ایران‌ خودرو در روز گذشته و تصمیم این شرکت موجب شد تا سیر صعودی قیمتی در بازار این 5 محصول متوقف و با افت قیمت این خودروها، بازار متلاطم این خودروها به ساحل آرامش نزدیک شود.

در حالی روز گذشته ایران خودرو قیمت جدید دانگ فنگ اچ سی کراس، را با افزایش حدود 25 میلیونی، 75 میلیون تومان اعلام کرد که در روزهای اخیر قیمت این خودرو در بازار به 100 میلیون هم رسیده بود اما با اعلام قیمت جدید این شرکت، پیش بینی ها محقق شد و قیمت این خودرو به 91 میلیون در بازار رسیده در همین حال برخی فعالان بازار معتقدند که افت قیمت این خودرو طی روزهای آتی ادامه دارد و به تدریج نرخ بازار به قیمت جدید کارخانه نزدیک‌تر خواهد شد.

پیش‌بینی افت قیمت خودروهای اعلامی در حالی مطرح است که بنا به اظهارات رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، ادامه جریان نزولی قیمت خودروها با نرخ جدید منوط به فروش فوری و تحویل به موقع شرکت‌ها دارد به طوری که به گفته وی پیش‌بینی می‌شود در صورت فروش و تحویل‌های 10 تا 15 روزه شرکت‌های خودروسازی، قیمت خودروها در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد.

در شرایطی در لیست قیمت های جدید ایران خودرو 2 محصول هایما S5 و اچ سی کراس با افزایش قیمت همراه شده است که بررسی بازار نشان می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت محصولات مونتاژی شرکت‌ها مانند هایما و سراتو و مزدا افت چند درصدی قیمت را در بازار تجربه کرده است به طوری که سراتو از 210 به 198 میلیون تومان و هایما S7 از 210 به 197 میلیون تومان و قیمت هایما S5 به 170 میلیون تومان در بازار رسیده است. روز گذشته ایران خودرو قیمت جدید هایما S5 را 138 میلیون اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سیر نزولی قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در شرایطی این روزها آغاز شده که تقاضا برای خرید در بازار مدتهاست با کاهش همراه شده است در چنین شرایطی پیش بینی می شود با اعلام قیمت جدید خودروها و عرضه مناسب خودروسازان به تدریج واسطه ها از بازار خودرو حذف شده و قیمت خودرو در بازار واقعی و منطقی شود.

بدون شک با عرضه مناسب و فروش فوری و تحویل به موقع خودروسازان، به تدریج خودروها از پارکینگ‌های خصوصی و خانه ها خارج و با عرضه گسترده خودروها در بازار، اختلاف قیمت کارخانه و بازار به کمترین حد خود در چند ماه اخیر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.