| کد خبر: 179725 |

◄ بندر چابهار؛ فرصت‌های بازرگانی را توسعه می‌دهد

اقدامات عملی در خصوص موافقتنامه چابهار ، علاوه بر سه کشور هند، افغانستان و ایران، باعث انتفاع کشورهای آسیای میانه و سایر کشور های منطقه می شود.

تین نیوز
رئیس‌ ترانزیت و تسهیلات تجارتی افغانستان گفت: بندر چابهار می تواند باعث افزایش رفاه افغانستان و هم‌چنین سایر کشورهای هم‌جوار شود و فرصت‌های بازرگانی را رونق دهد.
به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید یحیی اخلاقی در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار، افزود:  اقدامات عملی در خصوص موافقتنامه چابهار ، علاوه بر سه کشور هند، افغانستان و ایران، باعث انتفاع کشورهای آسیای میانه و سایر کشور های منطقه می شود.
 
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور افغانستان مبنی بر این‌که " بندر چابهار  اکسیژنی برای تحرک بیشتر اقتصادی در منطقه است "، گفت: دولت افغانستان تلاش می کند، تجارت خارجی اش را از طریق روش های مختلف ترانزیتی با محور قراردادن بندر چابهار توسعه دهد.
 
وی تاکید کرد: بندر چابهار می تواند باعث افزایش رفاه افغانستان و همچنین سایر کشورهای همجوار  شود و فرصت های خوب بازرگانی را رونق دهد.
 
رئیس‌ ترانزیت و تسهیلات تجارتی افغانستان گفت: نشست پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار  اقدام عملی مهم برای رونق بیشتر ترانزیت از طریق چابهار است.
 
شایان ذکر است، موافقت‌نامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.