| کد خبر: 179708 |

◄ پروژه اتصال خط سه مترو به راه‌آهن متوقف شد

اتصال خط 3 مترو تهران به ایستگاه راه‌آهن، تسهیلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌کند اما متاسفانه عملیات اجرایی بخشی از تونل اتصال خط ۳ مترو به ایستگاه راه‌آهن تهران که توسط مترو تهران انجام می شود با 80 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و به نظر می‌رسد به دلیل کسری بودجه از اولویت تکمیل خارج شده است.

تین نیوز

 دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: اتصال خط 3 متروی تهران به راه‌آهن از اولویت خارج شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علی کرونی،  با اشاره به به ابنکه در تهران به دلیل نبود اتصال سیستم ریلی برون‌شهری و درون‌شهری، مسافران قطارهای حومه‌ای، با مشکل در جابه‌جایی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه این مساله باعث  شده تا مسافران در مبادی ورودی شهر رها شده و پس از آن ناگزیر از استفاده از سایر مدهای حمل‌ونقلی از جمله تاکسی، اتوبوس و حتی موتورسیکلت برای ورود به مرکز شهر می‌شوند و دیده شده که این امر موجب تولید آلودگی، ایجاد گلوگاه ترافیکی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرچند شهرداری منطقه یازده اقداماتی را در جهت ساماندهی مسافران ورودی به راه‌آهن انجام داده است. اما با برقراری اتصال مترو و راه‌آهن، مسافران با استفاده از حمل‌ونقل زیرزمینی و بدون نیاز به منظور وارد شدن به معابر شلوغ شهری می‌توانند از طریق ایستگاه مترو وارد ایستگاه راه‌آهن شوند که قطعاً کاری بسیار مطلوب خواهد بود.

 دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، با اشاره به مشکلات موجود در بحث تامین منابع مالی به منظور ساخت و تکمیل مترو، خاطرنشان کرد: اتصال خط 3 مترو تهران به ایستگاه راه‌آهن، تسهیلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌کند اما متاسفانه عملیات اجرایی بخشی از تونل اتصال خط ۳ مترو به ایستگاه راه‌آهن تهران که توسط مترو تهران انجام می شود با 80 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و به نظر می‌رسد به دلیل کسری بودجه از اولویت تکمیل خارج شده است.

این خبر در حالی است که، یکی از مسئولان مترو در سال 94 اعلام کرده بود در حال حاضر موضوع اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران با خط 3 متروی تهران را دنبال می‌‌کنیم، مشاوری برای این پروژه اخذ شد که همان مشاوری است که خط 3 متروی تهران را مطالعه کرده است؛ این مشاور هم‌اکنون در حال بررسی اتصالات خط 3 متروی تهران به ایستگاه راه‌آهن است.

اما پس از گذشت سه سال از این موضوع هنوز خبری از ادامه تکمیل این خط نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.