| کد خبر: 179495 |

◄ دو فرمان غیرمنتظره دونالد ترامپ و استعفای وزیر دفاع آمریکا

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که متیس امروز به کاخ سفید رفته بود تا ترامپ را قانع کند نیروهای آمریکایی را در سوریه و افغانستان نگه دارد، اما وقتی با پاسخ منفی وی روبرو شد، استعفای خود را تقدیم کرد.

تین نیوز

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از اعلام خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه، دستور خروج هفت هزار نیروی این کشور از افغانستان را نیز صادر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، یک مقام آمریکایی آگاه از این موضوع به سی ان ان گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارتش این کشور دستور داده برنامه‌ریزی خروج حدود 7 هزار تن از نیروهای آمریکایی در افغانستان را آغاز کنند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه تصمیم برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان همزمان با تصمیم مشابه درباره سوریه در روز سه شنبه گرفته شده، گفت: خروج این تعداد نیرو ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

ساعاتی پیش نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد: دولت ترامپ در حال بررسی خروج بخشی بزرگی از 14 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان است.

این نشریه بدون اشاره به تعداد نیروهایی که دولت ترامپ قصد بازگرداندن به آمریکا دارد، گفته بود که این تصمیم ممکن است در چند هفته آینده (ماه ژانویه) اجرایی شود.

این خبر در حالی است که ترامپ روز چهارشنبه پس از گمانه‌زنی رسانه‌ها پیرامون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، دستور بازگشت همه نیروهای آمریکا از این کشور را صادر کرد.

این تصمیم ترامپ با انتقادهای گسترده از سوی مقام های نظامی و سیاسی آمریکا روبرو شد تا جایی که بامداد جمعه (به وقت تهران) جیمز متیس وزیر دفاع کابینه ترامپ استعفا داد.

متیس اگرچه مستقیما به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اشاره نکرد اما تاکید کرد که اختلاف نظرهای وی با ترامپ دلیل کناره گیری اش بوده است.

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که متیس امروز به کاخ سفید رفته بود تا ترامپ را قانع کند نیروهای آمریکایی را در سوریه و افغانستان نگه دارد، اما وقتی با پاسخ منفی وی روبرو شد، استعفای خود را تقدیم کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان از شعارهای انتخاباتی ترامپ بوده و وی حضور نظامی آمریکا در این کشورها را هدر دادن دلارهای مردم کشورش می‌داند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.